Najzdravšie kuchyne sveta: Tieto dostupné ingrediencie by ste mali v kuchyni používať častejšie


Každý by mal dbať o svoje zdravie a k tomu neodmysliteľne patrí aj kvalitná strava. Jedlá zložené z výživných surovín, ktoré telo nielen zasýtia ale dodajú mu i dostatok živín, vitamínov a potrebných látok sú v rámci zdravého životného štýlu nevyhnutné. Niektoré krajiny na to dávajú dôraz viac a ich tradičná kuchyňa obsahuje množstvo kvalitných produktov. Práve tu by sme sa mohli inšpirovať a vybrať si z nich to najlepšie do nášho jedálnička.

Asi už tušíte, že smažené zemiakové placky alebo kysnuté makové buchty tu nenájdete. Ak vám dochádzajú nápady, čo pripraviť na obed, možno nájdete inšpiráciu v rôznych kuchyniach sveta a ešte aj urobíte dobre pre svoje zdravie a telo.

Grécka kuchyňa

pixabay.com

Teplá klíma má za následok vznik pomerne ľahkých jedál a grécke menu je prevažne zložené z množstva zeleniny a šalátov. Kopec ovocia a morských plodov je samozrejmosťou. Základom každého varenia je kvalitný olivový olej a takýto jedálniček je teda správnou voľbou. Grécka strava obsahuje veľa omega-3 mastných kyselín, vlákniny a proteínov. Vďaka olivovému oleju sa vitamíny v tele lepšie rozpúšťajú a organizmus ich dokáže lepšie zužitkovať.

Talianska kuchyňa

pixabay.com

Stredomorská krajina nie je typická len svojou kultúrou stravovania typu „chlieb a víno“. Je pravda, že obilniny a cestoviny tu sú na dennom poriadku, no ľuďom sa to na postave akosi neodráža. Podstatou je spôsob stravovania, ktorý u nás nie je až tak bežný. Podobne ako Španieli, aj Taliani jedia v menších množstvách, z viacerých jedál po troške a jedlo si vychutnávajú pomerne dlho. Žiadne rýchle nahádzanie obeda do seba. Tiež u nich nájdete najmä morské plody, syry, olivový olej kvalitné mäso a korenie nielen v sušenom stave. Skvele ochutené jedlá vďaka čerstvej bazalke, oreganu, rozmarínu či cesnaku sú klasikou. Pridajte k tomu množstvo zeleniny – najme paradajok a papriky a máte vyskladaný skvelý jedálniček.

Japonsko

pixabay.com

O Japoncoch je známe, že majú oveľa vyššiu priemernú dĺžku života ako ostatné národy. Práve oni si potrpia na zdravé jedlo a ich strava obsahuje veľa prírodných antioxidantov. Japonci sa tiež nezvyknú prejedať a dodržiavajú zásadu, že človek by sa mal vždy najesť tak, aby hlad zahnal asi na 80 %. Sladké zemiaky, sójové bôby, hnedá ryža, šaláty a čínska kapusta sú kvalitné prílohy k akémukoľvek jedlu. Z nich získavajú antioxidanty, aminokyseliny, vápnik a vitamíny.

Nechýbajú morské plody a riasy plné proteínov, jódu a selénu či sushi plné kvalitných a často i surových ingrediencií. Nejde tu však len o jedlo. U Japoncov je každodennou samozrejmosťou aj zelený čaj, o ktorého pozitívnych účinkoch na zdravie nemôže byť pochýb.

Thajská kuchyňa

pixabay.com

Samozrejmým základom všetkých ázijských kuchýň je ryža. Tá je vždy doplnená o šaláty (najmä kapustu alebo mrkvu) a zeleninu. Dôležitou zložkou, ktorá stojí za zmienku je aj korenie. To nielen pridáva na chuti ale zlepšuje aj proces trávenia a činnosť metabolizmu. Podľa ľudí v Thajsku korenie pomáha predchádzať aj vznikom zápalov. Kvalitné zložky, ktoré by sme mali viac používať aj v našich jedlách sú krevety, citrón, zázvor a koriander. Vďaka nim potešíte chuťové poháriky ale i posilníte imunitu.

Vietnam

pixabay.com

Základom je veľa zeleniny, voňavých korenín a bylín. Ako prevenciu chorôb používajú aj prvky zo svojho jedálnička. Najmä koriander, chilli a listy mäty. S cieľom znížiť obsah kalórií môžete vymeniť vysmážanie na oleji za varenie vo vode alebo bujóne s nižším obsahom tuku.

India

commons.wikimedia.org

Pri slovnom spojení indická kuchyňa možno podvedome ucítite vôňu rôznych korenín. V tejto krajine nimi rozhodne nešetria. Kvalitné koreniny prospešné pre zdravie sú napríklad kurkuma, kardamón, zázvor, chilli alebo garam masala. Pripravte si kuracie na indický spôsob a neoľutujete. Dôležitou zložkou je i biely jogurt a šošovica či iné strukoviny. Získate z nich kyselinu listovú, horčík a vlákninu.

Mexická kuchyňa

pixabay.com

Veľa kukurice, paradajok,chilli, papriky, fazule a iných strukovín a kvalitné korenie. Takáto strava je prevenciou pokiaľ sa jedná o cukrovku či rakovinu prsníka. Mexické jedlá majú schopnosť zasýtiť na dlhý čas, takže nebudete mať chuť neustále niečo zobkať.

Akú kuchyňu máte najradšej vy?

Pozri aj: Domáca 10-minútová kúra na ruky ma zbavila pigmentových škvŕn a stvrdnutej kože. Potrebovať budete len tieto 3 suroviny

Jana, sovkusom.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov