Nikdy som si nevedela urobiť domácu pedikúru. Potom som narazila na týchto 6 tipov, vďaka ktorým moje nohy a nechty vyzerajú úžasne!

Manikúry, gélové i akrilové nechty, laky vo farbách najnovších trendov, originálne vzory… Je samozrejmosťou, že ženy o vzhľad svojich nechtov dbajú, keďže už pri prvom podaní ruky vieme aj vďaka pekne upraveným nechtom vzbudiť dobrý dojem. Venujete však patričnú starostlivosť aj nohám, ktoré bývajú odhalené predsa len menej často? Nemali by sme zabúdať ani na skvelý vzhľad a zdravie našich chodidiel, ktoré sú vystavené záťaži často aj celodennou chôdzou alebo státím. Nasledujúce tipy vám ukážu, ako si udržať svoje nohy a nechty v perfektnom stave.

Uzavretá obuv počas celého dňa či nepohodlné vysoké lodičky vedia narobiť veľkú šarapatu. Často si takýmto spôsobom nevedome škodíme a naše nohy dostávajú poriadne zabrať. V lete však predsa len ukazujeme svoje chodidlá na obdiv pomerne často, mali by sme preto dbať nielen o ich krásu a upravenosť, ale i zdravie. Tieto tipy vás naučia, ako sa o svoje končatiny a nechty postarať čo najlepšie.

Udržujte nohy v suchu

healthconceptsga.com

Toto by malo byť základným pravidlom, pokiaľ ide o starostlivosť o vaše nohy. Vlhké prostredie je totiž skutočným rajom pre šírenie plesní. Vyhnite sa nepríjemnému svrbeniu či páleniu a dbajte o to, aby boli vaše nohy neustále v suchu.

Znamená to vybrať si topánky, ktoré sú z prírodných materiálov, vďaka čomu môže pokožka vašich nôh dýchať a chodidlá sa nepotia.

Pokiaľ je to možné, topánky čo najčastejšie striedajte, aby sa stihli „vyvetrať“. Nenoste niekoľko dní po sebe neustále tú istú obuv.

Mnoho ľudí po sprche vychádza s mokrými nohami, čo je problémom. Po kúpeli si osušte nielen telo, ale i chodidlá.

Strihajte si nechty správnym spôsobom

islandfootclinics.com

Kto už mal problémy so zarastajúcimi nechtami, vie o tom svoje. Zarastanie vie byť neskutočne nepríjemná a bolestivá záležitosť, ktorá je často spôsobená nesprávnym strihaním nechtov.

Pri strihaní nechtov sa snažte nožnicami viesť rovnú líniu a v žiadnom prípade nestrihajte boky nechtov, ani ich nezaobľujte.

Zarastanie a infekcie môže spôsobiť aj príliš krátke strihanie.

Vyhnite sa tiež strihaniu kože okolo nechtového lôžka. Môžete ju jemne zatlačiť, no strihaním riskujete infekciu a tvorbu hnisu.

Udržujte svoje nechty zdravé

brightside.me

Ak máte predsa len problém so zarasteným nechtom, nasledujúce tipy by vám mohli vyriešiť túto nepríjemnosť.

Namočte si nohy v teplej vode, do ktorej pridáte jednu lyžicu soli (na liter vody). Nohy nechajte namočené aspoň 15 až 20 minút.

Pripravte si zubnú niť, ktorú opatrne umiestnite pod okraj nechta a následne jemne povyťahujte smerom hore.

Následne si prst ošetrite dezinfekčným alebo antiseptickým prípravkom a obviažte ho obväzom.

Tento postup opakujte každý deň, pokiaľ sa váš necht a prst nezahojí. V prípade, že sa stav nezlepšuje, môže ísť už o silnú infekciu, kedy by ste mali navštíviť svojho lekára.

Zmäkčujúci kúpeľ pre nohy

flickr.com wikimedia.org maxpixel.freegreatpicture.com

Ak chcete mať svoje nohy nádherne hladké a zároveň by ste sa rady zbavili stvrdnutej kože na pätách, doprajte svojim nohám kúpeľ aspoň raz týždenne. Nohy si namáčajte v teplej vode aspoň 15 až 20 minút. Do vody môžete pridať soľ, éterické oleje alebo bylinné čaje. Následne odstráňte stvrdnutú hrubú kožu pomocou pemzy.

Nezabúdajte na hydratáciu

lionessegem.com

Nohy by ste mali hydratovať každý deň. Najvhodnejšie sú krémy, ktoré obsahujú zmäkčujúce zložky ako je vazelína alebo lanolín. Kvalitný krém by mal obsahovať aj látky, ktoré sú zodpovedné za hydratáciu, ako napríklad glycerín a lecitín. Vyhnite sa však natieraniu priestoru medzi prstami. To by mohlo spôsobovať prílišnú vlhkosť, ktorá je vhodným miestom pre šírenie plesňových ochorení.

Nohy si masírujte

renovafootcare.com

Masáž vašich nôh si môžete dopriať aj samy, pričom vám stačí len zopár minút denne. Dnes sa dajú kúpiť aj špeciálne loptičky na masírovanie. Ak však takú nemáte, postačí aj obyčajná tenisová alebo akákoľvek iná malá lopta. Tú umiestnite pod chodidlo a pomocou loptičky si ho masírujte tak, že plochou nohy prechádzate tam a späť. Premasírujte si tak chodidlo od prstov až po pätu. Takáto masáž vám uľaví od bolesti, ale zlepší i krvný obeh a nohy zbaví únavy.

Pozri aj: Lekár mi poradil, že mám robiť túto vec, aby mi v lete neopúchali nohy. Kŕčové žily si nevyberajú podľa veku, no trápia mnohé z nás!

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), brightside.me

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov