O týchto 7 bežných stravovacích návykoch sme presvedčení, že sú správne, no pritom nám môžu veľmi škodiť

Každý z nás má určité návyky, o ktorých si myslí, že sú správne a dôležité pre zachovanie nášho zdravia a – povedzme si otvorene – pre nás ženy aj pre zachovanie postavy. Zatiaľ čo niektoré z nich sú nepochybne dôležité (ako napríklad umývanie ovocia pred konzumáciou), nad niektorými doteraz visia otázniky. My vám však prinášame zoznam siedmich návykov, ktorých sa môžete vzdať bez akýchkoľvek následkov. Prečo? Pretože sú vlastne na nič.

1
brightside.me

Užívanie multivitamínových tabliet

Konzumácia multivitamínových tabliet a všetkých bio prísad, ktoré obsahujú, v skutočnosti neznižuje riziko vzniku niektorých ochorení a takisto nemá vplyv na našu pamäť či schopnosť sústrediť sa, ako sa sľubuje v príbalových letákoch a reklamách. Skupina vedcov z USA dospela k tomuto záveru po vykonaní série klinických testov, na ktorých sa zúčastnilo viac ako 450 000 ľudí. Z výsledkov výskumu vyplynulo, že užívanie multivitamínov môže mať v skutočnosti na vaše zdravie negatívny vplyv.

2
brightside.me

Používanie antibakteriálneho gélu na ruky, ktoré neobsahuje alkohol

Antibakteriálne gély na umytie rúk, keď nie je k dispozícii voda a mydlo, naozaj majú svoje opodstatnenie. Pomocou nich sa zbavujeme mnohých baktérií a ďalších choroboplodných zárodkov z našich rúk. To však platí iba v prípade gélov, ktoré obsahujú minimálne 60% alkoholu. Gély s nižším obsahom alkoholu vám baktérie a mikroorganizmy z rúk nezmyjú. Alebo aspoň nie všetky. Nemajú žiadny účinok napríklad na norovírusy alebo cryptosporídium. Okrem toho nezabúdajte, že akýkoľvek kontakt, ktorý máte s pesticídmi alebo iných druhom znečistenia, nebude zmiernený použitím čistiacich prostriedkov s obsahom alkoholu. V tomto prípade je jediným riešením umytie rúk.

3
brightside.me

Vyhýbanie sa glutamanu sodnému

Nedávne výskumy preukázali, že nepríjemné príznaky, ktoré nám malo spôsobovať užívanie glutamanu sodného, nemajú s jeho požívaním súvis. Bolesti hlavy a nevoľnosť po užití glutamanu sodného sa vyskytujú až vtedy, keď zjete viac ako 3 gramy tejto látky v jeho najčistejšej forme.  Výskumy dokázali tiež to, že potravinárske výrobky, do ktorých sa látka pridáva, by bez nej neboli ani chutné a v podstate ani jedlé.

4
brightside.me

Očista tela detoxikačnými diétami

Detoxikačné diéty, ktoré praktizujú mnohí ľudia už roky, v tejto dobre ešte naberajú na svojej popularite. A to len vďaka tomu, že sľubujú zbaviť telo toxínov. Odborníci však jednohlasne poukazujú na to, že telo sa s toxínmi dokáže vysporiadať samo a nepotrebuje žiaden drastický detox. Ak nepracuje vaša pečeň alebo obličky správne, máte pádny dôvod navštíviť lekára a nie piť detoxikačné čaje alebo koktejly s vierou, že sa všetko vyrieši.

5
brightside.me

Konzumácia BIO produktov

Potraviny, na ktorých máte označenie „bio“ alebo „eko“ vás zlákajú, pretože veríte, že kupujete kvalitu. Opak však môže byť pravdou a takýchto prípadov je čoraz viac. Mnoho predajcov využíva tieto označenia len ako marketingový ťah, aby prilákali zákazníkov. Oháňajú sa  sľubmi o kvalitných potravinách bez pridania chemických látok. Faktom ostáva, že niekedy je menej viac, a keď kúpite obyčajné ovocie alebo zeleninu v supermarkete, môže sa stať, že bude zdravšie ako tie „bio“ produkty z „bio“ skleníka.

6
brightside.me

Odmietanie používania mikrovlnky

Použitie mikrovlnnej rúry na ohriatie jedla naozaj môže zničiť niektoré užitočné látky, ktoré vaše jedlo obsahuje. No to isté sa môže stať, keď sa pokrm ohrieva na sporáku alebo v rúre. V niektorých prípadoch však vedci preferujú mikrovlnku, pretože také ohrievanie v mikrovlnnej rúre chráni niektoré zložky (napríklad dôležitý vitamín C) oveľa lepšie, ako ostatné zdroje tepla.

7
brightside.me

Konzumácia nízkotučných mliečnych výrobkov

Rovnako ako sacharidy a bielkoviny si naše telá vyžadujú aj tuk. A tak výmena bežných potravinárskych produktov za ich ekvivalenty s nízkym obsahom tuku nie je tým najlepším spôsobom, ako sa vyhnúť prebytočným kalóriám. Okrem toho, v mnohých takýchto produktoch je redukcia tuku kompenzovaná vyšším obsahom cukru, čo v konečnom dôsledku znamená, že si uškodíte ešte viac.

Pouvažujete nad svojim návykmi aj vy, alebo ostanete pri tom, čomu ste verili?

Pozri tiež: 22 skvelých vychytávok do kuchyne, ktoré vám uľahčia prácu, ušetria čas a budete si ich chcieť zaobstarať ešte dnes

zdroj: babskeveci.sk (Monika), brightside.me

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov