Odkedy som do jedálnička zaradila toto, podarilo sa mi konečne schudnúť pár kilogramov. Už sa viac nemusím mučiť rôznymi diétami!


Chia semienka poznáme už nejaký ten piatok a tí, ktorí ich konzumujú pravidelne, poznajú aj fantastické účinky ja ľudské telo. Chutia tak trochu ako mak, sú výborné pri chudnutí, zažívaní, pravidelnej stolici, no majú aj mnoho iných aspektov.

pixabay.com

Zjedzte za lyžicu chia semienok. Je jedno, či si tú lyžicu nasypete do citronády, ranného čaju alebo jogurtu, alebo ju zjete len tak nasucho a semienka pochrúmete. V žalúdku vám spravia film, napučia a posúvajú sa ďalej. Vo vašich črevách spravia hotový raj. Problémy so stolicou už nebudú problémami. Problémy s trávením, zažívaním či jednoducho po konzumácií ťažšieho jedla alebo väčšej porcie jednoducho nebudete poznať.

Takmer nekalorické

Obsahujú minimálne množstvo kalórií, niekoľkonásobne zväčšujú objem, preto dlhšie nebudete mať pocit hladu a organizmus kompletne prečistia. Ak navyše trpíte nadúvaním alebo plynatosťou, aj táto nepríjemná drobnosť bude už minulosťou.

pixabay.com

Použitie chia semienok

Semienka z rastliny chia sú bohatým zdrojom anioxidantov, ktoré sú najlepšou prevenciou pred vznikom rakoviny. Bojujú so starnutím svojim vysokým podielom vápnika, draslíka, horčíka a vlákniny. Dodávajú energiu, silu a mozog po ich konzumácii lepšie pracuje. Pomáhajú aj koncentrácií, preto ich vo veľkom jedávajú najmä študenti.

pixabay.com

Takmer bezvýrazná chuť a mäkká konzistencia im umožňuje nijako nezavadzať v rôznych druhoch jedál. Od pudingov, cez mäso, jogurty, šaláty, zálievky, omáčky či dokonca polievky. Keď sa spoja s inou potravinou alebo tekutinou, okamžite začnú nasakovať vlhkosť. Pripravte si na začiatok jednoduché smoothies alebo džúsy s chia semienkami.

Malinové smoothie

Šálku pomarančovej šťavy zmiešajte v mixéru s hrsťou malín a hrsťou jahôd, pridajte dve čajové lyžičky chia semienok. Dobre zmixujte a ozdobte lístkami mäty.

Raňajková ovsená kaša

Z vločiek si uvarte klasickú kašu. V miske do nej potom pridajte mesiačiky mandarínky, za hrsť lieskových orieškov a polievkovú lyžicu chia semienok. Dosladiť môžete kašu medom.

pixabay.com

Chia puding

Zmiešajte 300 ml bieleho jogurtu s dvoma lyžicami chia semienok, nechajte ich na noc v chladničke a ráno napučanú zmes doslaďte medom, škoricou a trochou pomletých orieškov.

pixabay.com

Chia semienka sú zdravou alternatívou ako si osladiť najmä sladké jedlá. Ak sa však nebránite experimentom, rozhodne stojí zato vyskúšať aj recepty s chia semienkamia naslano. Vyskúšali ste ich už niekedy aj vy? Dajte nám vedieť, aké boli vaše skúsenosti s touto zdravou a chutnou potravinou.

Pozri aj: 8 mýtov o tehotenstve, ktoré znejú absurdne, no pritom sú pravdivé

zdroj: babskeveci.sk (M), sovkusom.ru

horoskop-april

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov