Podporuje zelený čaj skutočne chudnutie alebo ide len o mýtus? Po prečítaní tohto článku v tom budete mať už navždy jasno


Len si to predstavte. Dáte si niekoľko dňový detox so zeleným čajom a podarí sa vám schudnúť pár kilogramov. Zelený čaj nájdete v obchode, nie je drahý a sľubuje presne toto. Veľmi lákavé, čo poviete? Nie je to však len nejaký mýtus, ktorému veríme? Dnes si otvoríme práve túto tému a objasníme vám, ako to v skutočnosti je.

Foto: wikipedia

Funguje zelený čaj ako nápoj na chudnutie? Ani vedci si nie sú celkom istí. Keď si to povieme zjednodušene, zelený čaj má nejaký vplyv na metabolizmus, konkrétne taký, že katechín, čo je typ antioxidantu spolu s kofeínom ho dokážu urýchliť. Zvyšuje sa oxidácia tukov a telo spotrebuje viac energie a to práve preto, že metabolizmus sa zrýchlil.

Tieto tvrdenia podporuje aj vedecká štúdia, ktorá preukázala, že pitie zeleného čaju urýchľuje proces chudnutia a to aj vtedy, ak sa len 30 minút rýchlo prejdete. O účinkoch na metabolizmus teda niet pochýb.

Foto: flickr

Iná štatistika ešte z roku 2012 však tento názor vyvracia a zistila, že zelený čaj má len veľmi malý vplyv na rýchlosť metabolizmu a teda aj na chudnutie. Jednalo sa však o výskum, ktorý bol robený na ľuďoch, ktorí trpeli obezitou alebo nadváhou.

V podstate ale obe štúdie pripúšťajú, že zelený čaj skutočne vplyv na chudnutie má, aj keď malý. Je dosť možné, že účinky si nevšimnete ani vy sami. Od čaju teda nečakajte zázraky. Najhoršie je, ak si do zeleného čaju pridávate sladidlá. Účinok sa úplne stráca. Taktiež si dajte pozor na to, aký zelený čaj si kupujete a stavte radšej na kvalitu. Mal by obsahovať len prírodné zložky, lístky a žiadne prímesy.

Foto: unsplash

Najlepšie je mať čerstvé lístky. Ak máte klasické vrecúška, čaj spotrebujte do 6 mesiacov. Samozrejme sledujte aj príjem kofeínu. Ak si k čaju doprajete cez deň aj kávu, určite to nepreháňajte s vidinou lepšieho chudnutia. Ak si však myslíte, že stačí piť zelený čaj a chudnutie pôjde samé, ste na omyle. Zaraďte do jedálnička čerstvé ovocie, zeleninu, vlákninu, mäso a hlavne pohyb.

Pozri aj: Je med skutočne zdravší ako cukor? Po prečítaní tohto článku v tom budete mať už navždy jasno

Lucia M., womenshealthmag.com

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov