Jedálniček delenej stravy na 7 dní: Z tejto (ne)diéty sa idú všetci zblázniť! Vyskúšali sme ju za vás a takto funguje


Schudnúť môžeme rôznymi spôsobmi, ide len o to, či sa nám podarí vyhnúť neželanému jojo efektu. Ak sa naše stratené kilogramy vrátia, často aj dvojnásobne, máme pocit, že celá naša dlhodobá snaha vyšla nazmar. Zásadou je správne stravovanie i dostatok pohybu, s ktorým má však väčšina ľudí problém. Ak nemáte čas na cvičenie, riaďte sa aspoň nasledujúcimi tipmi a upravte svoj jedálniček. Vďaka návodu v tomto článku sa nemusíte báť, že sa vaše nadbytočné kilá vrátia ako bumerang.

Základným kameňom pri úspešnej diéte je správne rozdelená strava. Podstatou je stravovať sa v menších dávkach viackrát do dňa a dodržať stanovený kalorický limit. Aj keď je to individuálne podľa veku, váhy a výšky jedinca, odborníci sa zhodujú, že pre dospelú ženu je ideálny denný príjem 1400 až 1600 kcal.

pixabay.com

Čím precíznejšie bude vaše načasovanie, tým rýchlejšie budete chudnúť. Zvyknite si raňajkovať, obedovať i večerať v rovnakom čase, vďaka čomu svoje telo naučíte neukladať si tuky do zásoby. Keďže si váš organizmus zvykne na príjem každých pár hodín, nie je vyhladovaný a potravu namiesto vytvárania zásob rýchlo trávi. Pre zrýchlenie metabolizmu je dôležitý i dostatočný príjem tekutín – denne by to mali byť aspoň 2 litre čistej nesýtenej vody.

Rýchlejšej strate hmotnosti prospeje, ak si potraviny s vyšším obsahom sacharidov (ovocie, med alebo pečivo) budete servírovať v doobedňajších hodinách. Telu tak navyše dodáte dostatok energie počas dňa. Vhodné sú potraviny s vysokým obsahom vlákniny, ktoré podporia správne fungovanie organizmu a pravidelné vylučovanie.

Príklad správnej stravy na 7 dní:

pixabay.com

1. deň

Raňajky: pohánkové vločky a 150 g kefíru, 150 g ovocia, káva alebo čaj

Desiata: 30 g orechov a jedno jablko

Obed: 200g vývaru alebo akejkoľvek polievky bez cestovín a zemiakov, 150 g kuracieho mäsa, 100 g pohánky

Olovrant: 150 g tvarohu, 30 g mandlí alebo kokosu

Večera: 200 g šalátu z čerstvej zeleniny (brokolica, ľadový šalát, uhorky, paradajky, ľanové semienka,…)

2. deň

pixabay.com

Raňajky: 200 g tvarohových lievancov, vajce alebo biely jogurt, káva alebo čaj

Desiata: 150 g ovocného šalátu

Obed: 200 g ryže, 150 g ryby, 150 g zeleninového šalátu

Olovrant: 150 g gréckeho jogurtu, 1 celozrný toast

Večera: 200 g zeleninového ragú, 150 g duseného kuracieho mäsa na pare

 3. deň

pixabay.com

Raňajky: 1 vajce, 30 g ovsenej kaše (v suchom stave), 30 g tvarohu

Desiata: 100 g jogurtu, 30 g orechov

Obed: 150 g pohánky, 200 g kuracieho filé so zeleninou

Olovrant: jablko, krajec celozrného chleba a 25 g syra

Večera: 150 g tvarohu

4. deň

pixabay.com

Raňajky: 40 g ovsenej kaše (váha v suchom stave), lyžica medu, 150 g tvarohových lievancov, káva alebo čaj

Desiata: jablko a 30 g  orechov

Obed: 100 g ryže, 200 g zeleninového šalátu, 150 g ryby

Olovrant: 100 g ovocia, 1 vajce

Večera: 150 g dusenej zeleniny, 100 g tuniaka

5. deň

pixabay.com

Raňajky: omeleta z dvoch vajec, krajec celozrného chleba a 2 plátky šunky, káva alebo čaj

Desiata: 200 g tvarohu s ovocím

Obed: zapekaná brokolica so syrom 200 g, 150 g kuracieho filé s čerstvou zeleninou

Olovrant: 200 g kefíru

Večera: 200 g ryby so zeleninou

6. deň

pixabay.com

Raňajky: 200 g mliečnej ryže s lyžičkou medu, polovica bieleho jogurtu, káva alebo čaj

Desiata: 200 g gréckeho jogurtu, 100 g ovocia

Obed: 200 g hríbovej polievky, 250 g zeleninového rizota

Olovrant: 30 g pistácií

Večera: 250 g zapečeného lososa so zeleninou

7. deň

pixabay.com

Raňajky: krajec celozrného chleba, 1 vajce, 25 g syra, káva alebo čaj

Desiata: strúhané jablko s tvarohom a škoricou, pohár pomarančovej šťavy

Obed: pečený zemiak, 150 g kuracieho mäsa zapečeného so syrom, 200 g zeleninového šalátu

Olovrant: 100 g tvarohu, 1 banán

Večera: 100 g ryby, zeleninový šalát so štvrtinou avokáda

Ak budete dodržiavať maximálny denný príjem 1400 až 1600 kcal, podarí sa vám chudnúť aj bez námahy. Pri miernej nadváhe je to 1 až 2 kg týždenne, ak máte problém s obezitou, pokojne zhodíte aj 3 až 4 kilá behom týždňa. Aj keď toto chudnutie nie je také rapídne, nemusíte sa báť jojo efektu a môžete chudnúť s vedomím, že na to idete zdravou cestou, ktorá je šetrná k vášmu organizmu.

 (Jana)

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov