Pozrite si 10 zlých návykov, ktoré robíme denne a pritom si vôbec neuvedomujeme, ako veľmi nám škodia


Každý deň ich robíme. A nie raz. Mnohé hneď niekoľkokrát a niektoré celodenne. Nesprávne návyky sú strašiakom, ktorý nám ubližuje a my si to vôbec neuvedomujeme. Pozrite sa, ktoré z bežných činností ničia nás, naše zdravie a našu vitalitu.

Prekrižovanie nôh v sede

Vôbec prvý krát upozornila na nebezpečenstvo prekrižovania nôh ešte v roku 1999 jedna zahraničná spoločnosť na výrobu potravinových doplnkov. V USA dokonca rozbehla kampaň proti prekrižovaniu nôh. Dôvod je jednoduchý. Početné štúdie dokázali, aký negatívny vplyv má tento bežný denný zvyk. Sedenie s prekríženými nohami vedie k nielen k zvýšeniu tlaku, vzniku kŕčových žíl, poškodeniu nervov, ale aj k samotnej deformácii a následným ťažkým problémom s kolenami už u ľudí v mladom veku! Odteraz už žiadne sedenie s kolenom cez koleno.

1
pexels.com

Kŕmenie vtákov na ulici

Najvďačnejším objektom nás ľudí, ktorí v rámci vychádzky s deťmi obľubujeme kŕmiť vtáčiky, sú jednoznačne holuby. Pre deti je to síce zábava, no žiaľ, aj nebezpečná. Pravdepodobnosť, že voľne žijúci vták je nakazený je viac ako 50%. Holuby neprenášajú len psitakózu, ale aj kolibacilózu, histoplazmózu, salmonelózu, tuberkulózu, listeriózu, tularémiu, toxoplazmózu… Ste si istí, že chcete poznať celý zoznam?

2
adme.ru

Nosenie lacných slnečných okuliarov

Túžba zákazníkov ušetriť núti výrobcov slnečných okuliarov používať na ich výrobu lacné plasty. Okuliare tak dostatočne nechránia pred UV žiarením a na priamom slnku môžu spôsobiť mimoriadne nebezpečné popálenie sietnice. Nekvalitné sklíčka, ktoré sú navyše aj tmavé a tým priťahujú slnko ešte viac, vám týmto „pomáhajú získať“ ešte vyššiu dávku ultrafialového žiarenia a sú tak ešte škodlivejšie, ako keby ste žiadne okuliare nemali. Nie je pritom novinkou, že nadbytok ultrafialového žiarenia spôsobuje šedý zákal, poškodenie očí a niekedy môže viesť dokonca aj k rakovine.

3
adme.ru

Príliš veľa vody

Dobre ste počuli. Nadmerné pitie vody nie je to najlepšie riešenie. Piť zasa málo, tiež nie je dobre. Výskumníci tvrdia, že množstvo prijatej vody je u každého človeka individuálne. Súvisí s vašou hmotnosťou, výškou, tempom, atď. Ak sa budete veľa pohybovať, veľa aj pite. Ak však máte problémy s obličkami, alebo so srdcom, je lepšie piť s mierou. V každom prípade, najistejší spôsob, ako zistiť koľko vody potrebujete je riadiť sa vašim vlastným telom a síce – smädom. Pokiaľ smäd necítite, nelejte do seba litre vody nasilu.

4
adme.ru

Liečba boľavých miest teplom

Veľmi radi a s obľubou prikladáme na boľavé miesta na našom tele teplý zábal. Či už je to, keď nás sekne v krku, alebo pri boľavom kolene. Existuje však celý rad ochorení, pri ktorých je prikladanie teplého zábalu výslovne zakázané a my ho napriek tomu v nevedomosti praktizujeme. Ak si prikladáte teplo pamätajte, že postihnutá oblasť nesmie byť krvácavá, nesmie v nej prebiehať zápalový proces (napr. pri podráždení žlčníka, slepého čreva, pankreatitídy), ale ani v priebehu prvých hodinách, či cca dva dni po úraze. Teplé obklady sa tiež neodporúčajú pri pacientoch s onkologickými ochoreniami.

5
adme.ru

Pripravovanie pukancov v mikrovlnke

Ak nemáte v návode uvedené, že pukance sa môžu pripravovať v mikrovlnke, v žiadnom prípade ich tam nedávajte! Nebezpečenstvo predstavuje chemická látka s názvom diacetyl. Ide o syntetický aromatický olej, ktorý pri zahrievaní vstupuje do pľúc a poškodzuje ich. Znížiť riziko vpádu škodliviny môžete tak, že necháte pukance vychladnúť. Najlepšia prevencia je však pukance v mikrovlnke nerobiť.

6
adme.ru

Obedovanie na nesprávnych miestach

Pracovné priestory sú rôzne. Často sú však nielen že absolútne nevhodné pre stravovanie, ale kumuluje sa  v nich veľké množstvo baktérii, ktoré neprospievajú tráveniu. Jesť by ste mali vo vyvetranom a na to uspôsobenom prostredí a počas obeda dopriať svojmu mozgu zaslúženú pauzu. Inak sa nebude poriadne sústrediť na prijímanie potravy, čoho dôsledkom bude nesprávne trávenie a možné pocity nafúknutia, či ťažoby.

7
adme.ru

Nosenie otvorenej obuvi v meste

Samozrejme, že v lete nie je veľmi praktické a ani príjemné nosiť uzatvorené topánky. No ak aj vy patríte k ľuďom, čo nosia v lete otvorené topánky – a to najmä žabky a nízke sandále – musíte byť vysporiadaný s rizikom lokálnych poranení, ktoré so sebou neskôr prinášajú v tom lepšom prípade plesne, v tom horšom zápaly. A tie môžu začať v nohách a šíriť sa do celého tela.

8
adme.ru

Pitie odtučneného mlieka

Na prvá pohľad to vyzerá, že odtučnené mlieko je rovnako zdravé, ba zdravšie, ako obyčajné, lebo je bez tuku. V skutočnosti to nie je pravda. Problém odtučnených mliek spočíva v tom, že odstránením tuku z mlieka sa odstraňujú aj vitamíny. Mnoho výrobcov „posilňuje“ mlieko pomocou prášku, ktorý konzumentovi zvyšuje cholesterol. V dôsledku toho je pitie takéhoto mlieka rizikové najmä pre pacientov s ochorením srdcovocievneho systému, ale aj pre starších ľudí.

9
adme.ru

Ľahostajnosť k držaniu tela

Správne držanie tela = symetrické usporiadanie všetkých orgánov. A to všetci dobre vieme, že to nie je jednoduché. Väčšina z nás sa o svoj chrbát nestará a sedíme tak, ako nám je pohodlné. Dôležité v tomto prípade je nájsť si správnu kancelársku stoličku a správne nakloniť monitor. Podľa nasledujúceho zoznamu si môžete skontrolovať, či to sedíte správne.

10
adme.ru

#výška stoličky je zvolená v závislosti k dĺžke predkolenia

#zadok nesmie zaberať menej ako 2/3 kresla

#operadlo musí zodpovedať optimálnemu zakriveniu chrbtice (spoľahlivé operadlo k chrbtici tesne prilieha po celej jej dĺžke)

#ruky na operadlách by mali byť položené tak, aby vaše ramená neboli ani neprirodzene vysoko ani príliš nízko (vtedy sa začnete podvedome nakláňať dopredu)

#nohy by ste nemali prekladať, pretože okrem iného to vedie k narušeniu krvného zásobovanie dolných končatín

Náš tip : Nemeňte polohu v sede hneď, keď máte pocit, že sa vám nesedí príjemne. Na správnu polohu v sede je potrebné si zvyknúť. Vytrvajte, bolestivé momenty predýchajte a postupne si zvyknete a vaše telo sa uvoľní.

zdroj : babskeveci.sk (Monika), adme.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov