Nedarí sa vám dlhodobo schudnúť a vždy nastane jojo efekt? Toto je 5 neviditeľných dôvodov, prečo to tak je


Ak ste niekedy držali diétu, potom ste sa na internete, v knihách či časopisoch dočítali o mnohých. Buď sa vylúčili cukry, alebo jedli len bielkoviny, delená strava, tukožrútske polievky, diétne nápoje či počítanie kalórií. Ak ste skúšali niektorú z diét, je dosť možné, že sa vám stratené kilogramy opäť vrátili naspäť. My vieme, prečo sa tento jav neustále deje. Toto sú dôvody prečo sa vám nedarí schudnúť.

Jete oddelene bielkoviny a oddelene sacharidy

pixabay

Vyznávači zdravej výživy vám povedia, že bielkoviny a sacharidy by sa nemali jesť spolu. Je to najmä preto, že sacharidy v žalúdku nemajú čas na spracovanie a asimiláciu spolu s bielkovinami.

Toto tvrdenie však nie je celkom pravdivé. Koncentrácia kyseliny chlorovodíkovej v žalúdku a látky v tenkom čreve umožňujú trávenie bielkovín, ako aj sacharidov. Čo je však isté, na štiepenie bielkovín a sacharidov slúžia rozdielne enzýmy.

Nepoužívate nožík

pixabay

Náš mozog potrebuje asi 20 minút na to, aby si uvedomil, že telo prijalo potravu, a že je žalúdok sýty. Kedy sa vám naposledy podarilo obedovať dlhšie ako 20 minút? Ak si chcete nahnať nejaké minúty, skúste k jedlu zapojiť nôž. Krájajte si všetko, čo sa dá a na maličké kúsky, ktoré budete dôkladne prežúvať. Spomalíte tak proces jedenia a pocit hladu zažijete po menšom objeme jedla, a teda zjete menej.

Jete príliš veľa zdravého jedla

pixabay

Máte pocit, že ľudia, ktorí jedia veľa zeleniny, chudého mäsa a ovocia majú spravidla krásnu postavu? Žiaľ, nie je to celkom tak. V jednej polievkovej lyžici olivového oleja je približne 150 kalórií, to sa teda rovná asi polovičke avokáda. Pridajte k tomu paradajky, uhorky a olivy. Na svete je v podstate kalorický šalát, ktorý vo veľkom množstve obsahuje viac kalórií ako bežná žemľa.

Najnovšie štúdie ukazujú, že príliš veľa zdravého jedla nám škodí. Jedinou cestou je sledovanie veľkosti porcií, čo už trochu hraničí s posadnutím jedlom, na čo si treba dávať pozor.

Často praktizujete detoxikačné dni

pixabay

Šťavy z čerstvej zeleniny a ovocia či smoothies sú pre telo skvelé a užitočné, no netreba to preháňať. Takýto nápoj by určite nemal nahrádzať všetky plnohodnotné jedlá dňa. Telo stráca vodu, svalovú hmotu, no nie tuk. V dôsledku toho získate zhodenú váhu rýchlo naspäť, keď ukončíte detox a nabehnete na klasický stravovací režim.

Lepšie je konzumovať zeleninu a ovocie v celku, aby ste telu dodali aj vlákninu.

Počítate kalórie

pixabay

Aj keď sú na obale uvedené kalórie, to, koľko ich vaše telo reálne spáli, vypočítať neviete. Ak rátate každú kalóriu a dodržiavate presné počty s tým, že si nedoprajete ani o 10 viac, tento problém odporúčame konzultovať s lekárom. Mohlo by sa jednať o vážnu poruchu stravovania, ktorú by ste určite nemali podceňovať.

Snažte sa vyberať si skôr kvalitné potraviny, nevyberajte si kalórie. Vaša strava by mala byť pestrá, najviac by ste mali prijať bielkovín, potom tuky a na záver sacharidy.

Pozri aj: Ľudské sliny silnejšie ako morfium a čokoláda prestane existovať! Týchto 20 neuveriteľných faktov prekvapí aj tých najbystrejších z vás

Lucia, adme.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov