Každý mesiac postihuje 80% žien. Táto potravina však pomáha a pôsobí zázračne a nedám na ňu dopustiť


Krátko pred menštruáciou musíme zápasiť s mnohými nepríjemnými stavmi, ktoré naše telo i psychiku ovplyvňujú počas niekoľkých dní. Ide o predmenštruačný syndróm (PMS), ktorý postihuje takmer 80 % všetkých žien vo veku 20 až 40 rokov.

Predmenštruačný syndróm môžeme rozdeliť podľa príznakov na psychologický a fyzický. Medzi bežné psychologické príznaky patrí depresívna nálada, úzkosť, náhle výkyvy nálad, podráždenosť, znížený záujem o pravidelné aktivity, ťažkosti s koncentráciou, únava, zmena chuti do jedla či poruchy spánku.

Medzi bežné fyzické príznaky patrí bolesť prsníkov a ich citlivosť, nadúvanie, nárast hmotnosti, akné a bolesť hlavy.

Nie každá žena trpí automaticky všetkými týmito príznakmi, no môžu sa v období pred menštruáciou objaviť viaceré z nich.

Foto: pixabay.com

Ako zmierniť príznaky?

U mnohých žien sa v tomto období zvyšuje zadržiavanie tekutín v organizme a zároveň sa aj uvoľňuje svalstvo podbrušia, čím môžu vznikať opuchy. Proti tomuto problému sú veľmi účinné potraviny ako sú napríklad melón, uhorky, špargľa, zeler a mrkva.

Veľmi účinným na upravenie príznakov PMS je aj pitie žihľavového čaju, ktorý pomáha znižovať opuchy a bolestivosť prsníkov.

Vitamíny

Pri ťažkostiach spojených s PMS je dobrým riešením siahnuť po vitamínoch ako je napríklad vitamín B6, ktorý je niekedy nazývaný aj ako ženský vitamín. Pomáha zmierniť opuch a zbaví nadúvania. Nájdeme ho v potravinách ako je pečeň, bravčové mäso, makrely, vajcia, banány, zemiaky, špenát, kapusta, avokádo, mrkva, orechy, celozrnný chlieb.

Ľudový liek

I keď ide o úplne bežnú vec, kedysi dávno patrilo teplé mlieko k ľudovému lieku, ktorý pomáhal práve proti predmenštruačnému syndrómu. Ide o potravu s vysokým obsahom vápnika, ktorý má na telo pozitívne účinky. Výskumy mali dokonca potvrdiť, že väčšina žien pri strave s vysokým obsahom vápnika mala menšie ťažkosti počas PMS, bola menej podráždená, menej depresívna a nemala ani silné bolesti v podbrušku.

Taktiež je dôležité netrpieť nedostatkom zinku, ktorého nízke hodnoty v tele môžu stavy žien zhoršiť. Zinok sa nachádza v potravinách ako sú ustrice, kraby, homáre, červené mäso a hydina, strukoviny, zo zeleniny ho nájdeme napríklad v špenáte, brokolici, v zimnej kapuste či cesnaku, veľmi dobrým zdrojom zinku sú aj orechy a rôzne semená, mlieko a mliečne výrobky.

Foto: pixabay.com

Pupalka

Puplaka dvojročná je bylinka, ktorá sa oddávna používa na liečenie rôznych zdravotných ťažkostí. Obsahuje kyselinu gama-linolénovú, ktorá má liečivé schopnosti. Olej z tejto byliny pomáha ženám, ktoré trpia ťažkými príznakmi predmenštruačného syndrómu a je možné ho kúpiť v lekárňach.

Pupalkový olej znižuje dokonca aj hladinu cholesterolu v krvi a pôsobí priaznivo na vysoký krvný tlak. Olej sa odporúča užívať pri jedle, aby sa zlepšilo jeho vstrebávanie.

Čomu sa vyhnúť?

Ak trpíte PMS, znížte konzumáciu tukov, obmedzte kofeín, alkohol, presolené jedlá či znížte obsah cukru. Práve tieto potraviny môžu príznaky syndrómu ešte viac zhoršiť.

Pozri aj: Veľký NEZÁVISLÝ TEST potvrdil, čo si mnohí mysleli. Takto dopadli naše obľúbené čokoládové nátierky

Lucy, breakingmuscle.com

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov