S touto jednoduchou japonskou technikou sa zbavíte stresu už do 5 minút


Stres v našom živote môže mať merateľnú hranicu. Stačí, ak ho do seba nevpustíme viac než je nám milé. Dávka zdravého adrenalínu vo vypätých situáciách udržiava mozog v aktivite, no prílišný stres mu, naopak, škodí. Ako teda stres zahnať, ak je ho už príliš?

Ľudské telo reaguje na stres uvoľňovaním niektorých hormónov a zrýchlenou činnosťou srdca. Pri strese zväčša rýchlejšie dýchame, ale mnohým ľuďom prichádza napríklad aj nevoľno. Prvé tri príznaky sú úplne v poriadku, pokiaľ stres dostaneme pod kontrolu v definovateľnom časovom rámci. To znamená, že ak aj stres príde, vieme ho racionálne zahnať a dovoliť mu len toľko, koľko nám neuškodí. Ak je však stresu príliš a necháva sa neliečený, môže sa vyvinúť do chronického. A ten je naozaj nebezpečný.

Chronický stres?

Ľudí, ktorí trpia chronickým stresom, často prepadne úzkosť, panika, neraz i depresia. Bývajú podráždení, bolí ich žalúdok alebo im býva nevoľno, až vracajú, pociťujú príznaky srdcového záchvatu a u starších ľudí dochádza až k mŕtvici. Chronický stres tiež zasahuje do života v podobe pohlavnej nepohody, niektoré ženy dokonca následkom stresu nie sú schopné otehotnieť napriek tomu, že sú zdravé. Stres poškodzuje imunitný systém a ľudia sú tak náchylnejší na bežné choroby, ktoré by však za normálnych okolností tak ľahko nenachytali.

stres1
pexels.com

Japonská samo-relaxačná technika

Existuje mnoho spôsobov, ako stres odbúrať, no každý chronicky vystresovaný človek vie, že to nie je také jednoduché. Lekári radia viac sa hýbať, tráviť viac času s priateľmi, odvádzať myšlienky k bezstarostným aktivitám a veciam. Nie vždy to ide a často sa stáva, že na to, aby sme to vykonali, vlastne vôbec nemáme silu. Ako sa vyrovnať so stresom, vedeli však ľudia už v dávnej minulosti. Ako inak, než v Japonsku. Tradičná medicína hovorí o japonskej samo-relaxačnej technike, ktorú môžete vykonať kdekoľvek v priebehu 5 minút.

18254412_903839689755908_1309751954_n (1)
davidwolfe.com

Japonci hovoria o tom, že každý z našich prstov predstavuje iný druh emócie alebo pocitu. Palec pomáha odvrátiť negatívne emócie, ako je strach a úzkosť. Ukazovák zasa pomáha bojovať s obavami. Prostredníkom dokážeme ovládať hnev a zlosť. Prstenník pomáha v boji s melanchóliou prechádzajúcou až do depresie. No a malíček zmierňuje stres a navádza pocit optimizmu a sebavedomia.

Ako na to?

Cieľom japonskej samo-relaxačnej techniky je vyvážiť všetky nepriateľské energetické sily v tele. Je potrebné začať po jednom, najlepšie od palca. Palec pravej ruky uchopte do ľavej tak, aby ste ho dlaňou celý obopli. Uchopte prst pevne a počkajte, kým nepocítite slabý pulz. Potom od koreňa prvého prsta ťahajte zavretú dlaň pomaličky nahor. Takto postupujte so všetkými prstami za sebou. Postup opakujte aj na ľavej ruke. Mali by ste začať tou rukou, ktorú máte dominantnú, teda tou, s ktorou píšete.

Ak si chcete privodiť ešte väčšiu relaxáciu, začnite si zatláčať do stredu dlane palcom opačnej ruky. Držte tento bod aspoň minútu, potom povoľte.

V tomto videu uvidíte, ako presne by mala japonská samo-relaxačná technika vyzerať v praxi.

zdroj: babskeveci.sk (Monika), davidwolfe.com

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov