Slovenská predavačka zdieľala status a má tisíce reakcií. Takto sa dnes ľudia skutočne správajú v obchode

Hyriaková Kristína

Foto: unsplash

Obchody sú skutočne kategória sama o sebe, pokiaľ ide o ľudí, ktorí sa tam nachádzajú. A to už v prípade pracovníkov, ale aj zákazníkov. Práve tí sa často v obchodoch nesprávajú obzvlášť dobre.

Článok pokračuje pod videom ↓

Svoje o tom vie aj vedúca predajne oblečenia, ktorá sa o svoju frustráciu podelila s ľuďmi na stránke Nekŕmte nás odpadom. Na príspevku má už takmer 3-tisíc reakcií. Veď posúďte sami.

„Ahojte, píšem sem a verím, že si to prečíta čo najviac tých, ktorých sa to týka. Pracujem vo veľkom obchode s oblečením, som vedúca, ale to nič nemení natom, že som taká istá ľudská bytosť ako aj vy, milé zákazníčky. To, čo si dokazujete denno denne, ako sa správate k predavačkám, je už nenormálne. Chcem povedať, že mám VŠ ako aj polka našich zamestnancov a keď si myslíte, že ste niečo viac, lebo pracujete v kancli a chcete sa povyšovať, tak ste na zlej adrese.

Foto: unsplash

Nevedia si ustrážiť deti

Mám tie najslušnejšie a najmilšie kolegyne a toto si nezaslúži nikto. Povedať prosím, či ďakujem nevie 90 % ľudí. To ako v priebehu 5 min dokáže 1 zákazník rozbombardovať stoly, ktoré niekto upratoval hodiny, nevadí nikomu. Môj otec mi vždy hovoril neber to do ruky, keď to nevieš vrátiť ako to bolo. To bolo ale dávno, teraz rodičia svojim deťom nepovedia nič, čakajú, že ich vychovám ja! Keď im poviem, že figurína nie je na hranie! Akože vážne?! Po prvé figurína stojí nejaké peniaze a keď ju rozbijete, zlomíte prsty, aj ju zaplatíte.

Foto: unsplash

Po druhé, keď si ublížite, nie je to môj problém, figurína tam len stála. Keď kričíte na maličké deti, že sa nevedia správať, deti máte brať na detské ihrisko, nie do obchodu a naučiť sa ich správať musíte vy. Svojím príkladom, to že ich ignorujete, im dávate len priestor byť deťmi. Bola som svedkom ako dieťa otvorilo núdzový východ a spustil sa alarm a matka povedala vidíš čo robíš? A ty robíš čo, keď ani nesleduješ svoje vlastné dieťa? Oblečenie nechávate všade, dámske podprsenky medzi pánskymi kraťasami, po zemi, naruby, odtrhnuté etikety, špinavé od make-upu, krvi, jedla, už som videla aj ako stojíte na tričku v kabínke, aby ste nestáli na zemi.

Zákazníci sa nevedia správať

Čo keď aj to tričko, čo si práve skúšate, mal niekto na zemi? Potom ešte pýtate nový kus, ktorý neuzrel svetlo sveta. Úprimne, zamysleli ste sa niekedy, že to robí vizitku Vám, nie nám ako vyzerá predajňa po 1 hod od otvorenia? Ďalšia kapitola je, keď skúšate vrátiť nosené oblečenie, a presvedčiť nás, že to je nenosené, akože kto padol na hlavu? Už neplatí náš zákazník, náš pán, ale náš zákazník, náš hosť. Keby nemusíme 80 % času upratovať bordel po vás, mohli by sme vám venovať 100 % času a poradiť vám čo sa vám hodí.

Foto: unsplash

Máme na to školenia, mne sa stačí len pozrieť a viem trafiť vašu velkosť (najmä nohavíc) a tým vám ušetrím čas a aj sebe pri upratovaní. Ďalšia vec, každý máme inú postavu, iné preferencie a je dôležité si vybrať vhodné oblečenie. Aj na to sme tu my, potom keď ste zle oblečené máte komplexy, nepáčite sa samé sebe a nepriťahujete svojho partnera a prídete sa „odbaviť“ do obchodu a vybiť si nervy na predavačke aj tým, že necháte bordel, alebo ste drzé. Mne to pripadá, že ženy sa menia na sliepky a majú potrebu hrabať, a preto po sebe nechávajú taký bordel. Ale myslite na to, čo do vesmíru pošlete, vesmír vám pošle naspäť.“

V komentároch pod príspevkom sa ozvalo aj množstvo žien, ktoré tvrdia, že aj predavačky sa často správajú ku svojim zákazníkom zle, väčšina však dala vedúcej predajne za pravdu. Slušnosť je základná vec, ktorú by sme sa mali naučiť všetci.

Najnovšie články