Šokujúca správa od odborníkov: Tu je veľmi závažný dôvod, prečo by ste mali prestali piť nízkotučné mlieko


Mlieko a mliečne výrobky sa v našom jedálničku objavujú denne. O pozitívnych účinkoch mlieka na naše zdravie i o obsahu mnohých vitamínov a prospešných látok vieme azda všetci. Majú však taký kladný prínos pre naše zdravie všetky druhy mlieka? Najnovšie výskumy dochádzajú k záveru, že nízkotučné mlieko môže narobiť viac škody ako úžitku a mali by sme ho teda vynechať. 

mlieko 3
pixabay.com

Harvardský vedec publikoval daný výskum v časopise American Medical Association Pediatrics. Výskum poukazuje na fakt, že nízkotučné mlieko a mliečne výrobky môžu ohrozovať ľudské zdravie v dôsledku pridaných cukrov.

Podľa slov Davida Ludwiga je nízkotučné mlieko plné nezdravých cukrov, ktoré ničia zdravie miliónov spotrebiteľov.

Keďže má cukor negatívny dopad na naše zdravie, vedie mnoho ľudí k obezite a ďalším ochoreniam, zdravotnícke organizácie už roky vystupujú proti pitiu sladených nápojov. Súčasne však tieto organizácie odporúčajú piť 3 šálky nízkotučného mlieka denne. Práve voči tomuto sa postavil David Ludwig, ktorý spochybňuje vedecký základ tohto odporúčania.

“Odporúčanie vypiť denne 3 šálky nízkotučného mlieka je asi najviac propagovaný návrh v rámci stravovania v poslednom polstoročí. Výsledkom je, že ľudia konzumujú miliardy litrov mlieka za rok, pravdepodobne za predpokladu, že ich kosti bez neho nebudú dostatočne pevné,” hovorí David Ludwig.

Prečo sa vyhýbať nízkotučným produktom?

Piť mlieko alebo konzumovať mliečne výrobky so zníženým obsahom tuku je v rozpore s odporúčaniami vyhýbať sa sladeným nápojom či pridanému cukru. Znižovanie tuku vo výrobkoch sa začalo po náraste chorobnosti a úmrtnosti na srdcovo-cievne choroby. Začala sa propagácia výrobkov s označením “light”, čo mnohí z nás vnímajú ako súčasť zdravého životného štýlu.

Ak však vo výrobku znížime obsah tuku, takýto mliečny produkt má zhoršenú chuť, keďže prevažná časť látok zodpovedných za chuť produktu je rozpustná práve v tukoch. Z tohto dôvodu sa absencia chutí začala kompenzovať pridávaním cukru. Nízkotučné výrobky majú často vyšší podiel cukru ako plnotučné. Odporúčanie piť 3 šálky nízkotučného mlieka denne je preto nanajvýš nezmyselné.

mlieko 1
pixabay.com

Vápnik

Je dôležité vedieť, že nízky príjem tukov môže byť rovnako škodlivý ako ich nadbytok a pokiaľ pijeme nízkotučné mlieko v domnienke vysokého príjmu vápnika, rovnaké množstvo kelu ho obsahuje viac ako samotné mlieko. Sardinky, orechy, fazuľa, zelená listová zelenina, celý rad potravín má vysoký obsah vápnika.

Ďalšie negatívne vplyvy

Existuje veľa dôvodov, prečo sa vyhnúť vysokej spotrebe niektorých tukov, najmä čiastočne stuženým nenasýteným tukom a rafinovaným tukom, ktoré sa nachádzajú v rastlinných olejoch. Iným prípadom je však stredná spotreba nasýtených tukov, ktoré sa nachádzajú v mlieku a mliečnych výrobkoch či v kokosovom oleji. Zatiaľ čo sa v minulosti viedli rozsiahle kampane za zníženie príjmu týchto tukov, štúdie už od roku 2010 dokazujú, že celá panika ohľadom ochorení spôsobených vplyvom týchto tukov je neopodstatnená. Konkrétne analýzy uverejnené v časopise American Journal of Clinical Nutrition hovoria, že: “Neexistuje žiadny významný dôkaz vedúci k záveru, že príjem nasýtených tukov v potrave je spojený so zvýšeným zdravotným rizikom (ischemickou chorobou srdca alebo kardiovaskulárnymi chorobami).

mlieko 2
pixabay.com

Pitie plnotučného mlieka, predovšetkým od farmárov, ktorí chovajú kravy voľne vo vhodných podmienkach a zvieratá majú prístup k čerstvej tráve, je pre naše zdravie prospešné. Kvalitné plnotučné mliečne výrobky podporujú zdravie srdca, sú vhodné aj v prípade, že má človek diabetes, napomáhajú vstrebávaniu vitamínov a znižujú riziko rakoviny hrubého čreva. Keďže neobsahujú množstvo pridaných cukrov ako nízkotučné výrobky, sú vhodné aj pri diéte.

Predtým, než sa necháte zlákať na súčasné “light trendy” overte si, čo všetko sa nachádza v mlieku, ktoré kupujete. Môžete byť prekvapení, koľko pridaných látok obsahuje, o antibiotikách či liekoch od bolesti nehovoriac. Investovať do kvalitného mlieka od menších chovateľov či lokálnych farmárov sa oplatí. Nešetrite na vlastnom zdraví.

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), yournewswire.com

horoskop-april

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov