Vyliečila som si štítnu žľazu! Týchto 5 špeciálnych cvikov mi odporučil endokrinológ a pomohli mi obnoviť celý systém


Keď začne haprovať štítna žľaza, začnú ubúdať aj sily. Každý kto to zažil vie, o čom je reč. Štítnu žľazu k stopercentnému fungovaniu organizmu potrebujeme ako soľ. Stačí, keď polroka nebeží tak, ako by mala a sme hotoví. Pocítime to nielen na vyčerpaní, ale aj na celkovom stave nášho fyzického zdravia.

pixabay.com

Ochorenia štítnej žľazy sú častokrát dedičnou záležitosťou, no čoraz častejšie sa vyskytujú aj u ľudí, ktorí sa s v rodine s ničím podobným nestretli. Ochorenie štítnej žľazy však so sebou nesie množstvo sprievodných javov – úzkosť, depresia, zápcha, vypadávanie vlasov, či zhoršený zrak. A to zďaleka nemusí byť koniec zoznamu.

Ako ju obnoviť

Ešte neexistovalo ochorenie, s ktorým by si východná filozofia nevedela poradiť. Akokoľvek neuveriteľne to znie, aj niektorí lekári odporúčajú svojim pacientom praktizovať jógu, konkrétne asány určené špeciálne na to, aby sa funkcie štítnej žľazy popri medikamentóznej liečbe účinne reštartovali. Všetko je to o nastavení mysle. Po každodenných cvičeniach sa vám zlepší nielen zdravie, ale príval pozitívnych emócií pocítite aj v mysli.

pixabay.com

Matsiasana

Táto pozícia jógy je jedná z tých, ktoré napomáhajú aktivovať nielen štítnu žľazu ale kompletne celý endokrinný systém. Ľahnite si na chrbát, nohy natiahnite pred seba a päty zatlačte do podložky. Potom spojte lopatky čo najviac k sebe a na lakťoch sa zdvihnite tak, aby nohy ostali v pôvodnej pozícii ale trup bol celý nad podložkou. Zakloňte hlavu, zhlboka dýchajte a ruky si opierajte o bedrovú časť. V tejto pozícii ostaňte asi 15-30 sekúnd a potom sa vráťte naspäť do východiskovej pozície.

youtube.com

Ushtrasana

Ushtrasana pomáha zlepšiť fungovanie štítnej žľazy a pohlavných žliaz a takisto je mimoriadne užitočná pri zakrivení chrbtice a porušení močového mechúra. Kľaknite si na podložku a kolená dajte na šírku panvy. Opatrne sa zakloňte dozadu a dlane si oprite o päty. Prstami na nohách sa opierajte o podložku. Vydržte v pozícii 30 sekúnd a zhlboka dýchajte. Potom sa opatrne vráťte do východiskovej pozície a ľahnite si na brucho. Po chvíľke odpočinku cvik opakujte tak, aby ste sa na podložku zdvihli s pomocou rúk, nie v sede.

youtube.com

Sarvangasana

Ľahnite si na brucho, potom s pomocou rúk zdvihnite trup. Nohy rozkročte na šírku podložky a oprite sa o prsty na chodidlách. Dlane majte celou plochou na podložke. Zakloňte hlavu a zhlboka dýchajte. V pozícii skúste vydržať približne 4 minúty. Potom si opäť ľahnite na brucho a odpočívajte. Cvičenie opakujte niekoľkokrát.

youtube.com

Sviečka

Sviečku poznáme mnohí ešte zo školskej telocvične a nie je to bezdôvodne. Tento cvik je vysoko účinný na rôzne nedostatky, ktorými naše telo trpí v dôsledku nesprávnej životosprávy či ochorení. Ľahnite si na chrbát, ruky dajte pozdĺž tela a nohy natiahnite. Potom celé dlane opatrne o bedrá, kolená pokrčte a nohy zdvihnite tak, aby boli podľa možnosti čo najrovnejšie. Zhlboka dýchajte a v pozícii vydržte asi 1 minútu.

youtube.com

Halasana

Halasana sa medzi jogínmi ľudovo nazýva aj pozícia pluhu. Je mimoriadne efektívna a účinná, podporuje reštart endokrinného systému ale aj celkového nervového systému organizmu. Stimuluje hypofýzu a endokrinné žľazy. Do pozície sa dostaňte presne tak, ako pri cviku sviečka. Nohy však nenechajte rovno vo vzduchu ale ich pomaličky skladajte za hlavu, resp. za ramená. Ideálne je, ak sa vám podarí prstami dotknúť podlahy. Zhlboka dýchajte a v pozícii vydržte asi 1 minútu.

youtube.com

V tomto videu nájdete všetky cviky jednotlivo idúce za sebou.

Pozri aj: 15 vecí, ktoré Meghan Markle už nebude môcť robiť, keď sa vydá za princa Harryho. Najviac ma šokovalo, že sa na verejnosti nebude môcť…

zdroj: babskeveci.sk (M), takprosto.cc

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov