Takéto ľahké je prejsť na zdravšie stravovanie! 13 jednoduchých krokov, ktoré vám pomôžu schudnúť raz a navždy


Ak sa chystáte zhodiť zopár nadbytočných kíl, môžete na to ísť dvoma spôsobmi. Buď sa vrhnete na drastickú diétu, ktorá vám zmení váhu bleskurýchle, alebo sa vydáte na trpezlivú cestu a svoju životosprávu prebudujete od základov. Hovorí sa, že pomaly ďalej zájdeš, a preto by ste sa nemali nechať zlákať množstvom stratených kilogramov, ktoré sa na vás nalepia späť ihneď, ako začnete jesť to, čo predtým. Netrápte svoje telo a naučte sa jesť správne.

pixabay.com

Všetci odborníci na zdravú výživu vám potvrdia, že z bleskových diét, ktoré trápia váš organizmus, ešte nič dobré nevzišlo. Dokážete sa síce dopracovať k vysnívanej postave aj za pár dní, no vaše vyhladované telo sa dostáva do veľkého šoku a akonáhle sa k nemu dostane väčší prísun potravín, ukladá si ju ako zásobu na horšie časy, keďže je zvyknuté, že jesť tak skoro nedostane. Presne takto prebieha jojo efekt, ktorému by ste sa mali radšej vyhnúť.

Správne rozložený deň

Alfou a omegou správnej výživy je prijímať pestrú stravu aspoň štyrikrát, no ideálne päťkrát do dňa. Zvyknite si jesť stále približne v rovnakom čase. Vďaka tomu si telo navykne, že prísun potravy a energie je pravidelný a nemá potrebu si robiť tukové zásoby.

Na raňajky sa najviac hodia sacharidy a proteíny, čo telu dodá potrebnú energiu na rozbehnutie dňa. Jedzte cereálie, ovsené vločky alebo praženicu. Tak isto si doprajte ovocie, ktoré je ideálne konzumovať v dopoludňajších hodinách.

Desiata by mala byť o niečo menšia ako raňajky. Môžete si dopriať hrsť orechov, sušeného ovocia alebo kvalitný celozrný chlieb s tvarohom či biely jogurt s trochou medu.

Kvalitný obed by mal byť zmesou sacharidov, bielkovín a vlákniny, ktorá podporuje trávenie. Nezabudnite na zdravé tuky, napríklad vo forme kvalitného oleja. Príkladom je kuracie mäso s pohánkou a čerstvým zeleninovým šalátom.

pixabay.com

Na olovrant si pripravte menšiu porciu, ktorá vám ale dodá energiu potrebnú na poobedie. Niečo malé na zahryznutie by malo pozostávať z bielkovín, sacharidom sa môžete pokojne vyvarovať.

Večera nie je žiaden zabijak, a ak budete jesť správne potraviny, nemusíte sa báť, že priberiete. Kuracie mäso, tuniak, fazuľa, syr alebo vajcia doplnené čerstvým šalátom sú chutným a zdravým ukončením denného jedálnička.

Nákupný zoznam

pixabay.com

Ak sa budete riadiť nákupným zoznamom, vyhnete sa blúdeniu po uličkách supermarketu, kedy človek hádže do košíka skoro všetko, čo vyzerá lákavo. Tiež sa vyhnite častej chybe a nikdy nechoďte nakupovať hladní!

Zelenina

Prijímajte hlavne zeleninu, ktorá je zelenej farby. Dodá vám dostatok energie a vy sa budete cítiť sviežo.

Nechoďte von hladní

Ak ste hladní, aj obyčajné posedenie pri kávičke s kamarátkou sa zmení na zaháňanie hladu všetkým možným od sladených nápojov po „nevinnný“ zákusok.

Konzervy vymeňte za mrazenú zeleninu

pixabay.com

Chutné sušené paradajky v oleji a nakladaná zelenina v konzerve sú síce delikatesy, no obsahujú veľa soli a konzervačných látok. Omnoho zdravšou náhradou, ak už nemáte čerstvé potraviny, je mrazená zelenina. Uchováva tiež omnoho viac vitamínov.

Zabudnite na polotovary

Šetria čas a na obaloch vyzerajú báječne. Obalené syry alebo plnené knedlíčky sú síce lákadlom, no radšej si všetko jedlo pripravujte samy. Nielenže znížite počet kalórií, navyše viete kompletné zloženie a vyhnete sa konzervantom.

Biele pečivo

pixabay.com

Je ťažké sa vzdať pečiva, no ak naň máte neodolateľnú chuť, vyhnite sa aspoň tomu bielemu. Siahnite radšej po kvalitnom celozrnom chlebe.

Prírodné sladidlo

Cukor v ovocí a mede je omnoho zdravší ako kryštálový cukor. Nahraďte ho a potešíte svoje telo.

Vyhnite sa rýchlemu občerstveniu

pixabay.com

Je samozrejmé, že ak sa raz za čas necháte zlákať vôňou jedla z ulice, až taká katastrofa to nie je. Nerobte však z toho svoj zvyk, pretože ide o skutočnú kalorickú bombu plnú nie príliš zdravých vecí.

Niečo na zahryznutie

Pri sledovaní televízie podvedome hľadáme niečo na zahryznutie. Vyhnite sa popcornu, zemiakovým lupienkom a všetkým podobným kalorickým a nezdravým jedlám. Aby ste sa však necítili zo zdravého stravovania na dne, raz za tri týždne hrsť slaných arašidov nikoho nezabije. Naučte sa korigovať príjem nezdravých jedál a znížte príjem takýchto dobrôt na minimum.

Umiestnite zdravé potraviny na viditeľné miesto

pixabay.com

Ak ich máte na očiach, je jednoduchšie siahnuť po jablku alebo zelenine. Neskrývajte ich do komory alebo chladničky.

Nepočítajte kalórie

pixabay.com

Na takýto prísny režim zabudnite. Počítanie kalórií pôsobí na psychiku ľudí častokrát negatívne. Učte sa odhadom. Ak vám nestačí pol taniera špagiet na zasýtenie, doplňte ich čerstvým šalátom.

Pitný režim

Jedna z najčastejších a zároveň i najzávažnejších chýb pri chudnutí. Pravidelný prísun tekutín je gro celého zdravého životného štýlu. Navyše z tela vyplavuje toxíny, a ak si doprajete pohár vody pred každým jedlom, zabijete pocit večného hladu.

Správna výživa je základom pri chudnutí. Doplňte ju pravidelnou fyzickou aktivitou a s nadbytočnými kilami, zlou náladou a nedostatkom energie sa môžete rozlúčiť.

Pozri aj: Odkedy som do jedálnička zaradila toto, podarilo sa mi konečne schudnúť pár kilogramov. Už sa viac nemusím mučiť rôznymi diétami!

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), sovkusom.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov

'); // za telo článku vlož sitelement zónu //content_block.insertAdjacentHTML('afterend',''); // zavolaj sitelement async script //(function(d, t) { var g = d.createElement(t), s = d.getElementsByTagName(t)[0]; g.src = 'https://ad.sitelement.sk/www/delivery/asyncjs.php'; s.parentNode.insertBefore(g, s);}(document, 'script')); }]); _adform.push([vastOrPmpId+'.pmp.success', function() { // použi na testovanie //console.log('great success!'); }]); _adform.push([vastOrPmpId+ '.ad.ready', function() { // použi na testovanie //console.log('ad is ready'); }]); })(window, document, (Adform = window.Adform || {}));