Toľkoto krokov musíte spraviť, aby ste zhodili pár kíl


Chôdza je jedným z najjednoduchších a najbezpečnejších cvičení vôbec. Je to vynikajúci spôsob ako sa rozhýbať, relaxovať, doplniť chýbajúcu energiu a nadýchať sa čerstvého vzduchu. Krátku prechádzku by sme mali absolvovať na dennej báze. Chôdza dokonca pomáha aj pri chudnutí. Ak si myslíte, že je chôdza nudná, ste na omyle. Zapojte priateľov alebo si do slúchadiel pustite hudbu. Drobné maličkosti urobia z chodenia príjemný relax.

chodza
petcha.com

Začali sme ale o tom chudnutí. Pomocou chôdze sa udržujete v kondícii. Nemusíte držať diéty, ani tráviť hodiny v telocvični. Chôdza je skvelá na chudnutie a odporúčajú ju aj lekári. Ak chcete niekde začať, so zmenou jedálnička pridajte aspoň 30 minút chôdze denne.

chodza1
wittyfeed.com

Chôdza teda pri strate telesnej hmotnosti zohráva dôležitú úlohu. Ak by sme to mali prepočítať na čísla, tak ak pôjdete približne rýchlosťou 6 kilometrov za hodinu, spálite približne 400 kalórií. Ak si čísla zapisujete alebo sú pre vás jednoducho dôležité, v správnom meraní by vám mohol pomôcť krokomer. Tento malý prístroj, ktorý si pripnete na pás, nohu, či ruku, zaznamená presný počet krokov, dokonca aj rýchlosť, akou ste kráčali. Po niekoľkých dňoch budete vidieť, ako napredujete.

chodza4
wittyfeed.com

Koľko krokov teda musíme urobiť, aby sme začali chudnúť? Ak prejdete cca 1,5 km, urobíte asi 2000 krokov, čo sa rovná 100 spálených kalórií. 0,5 kg je cca 3500 kalórií, čo znamená, že ak chcete schudnúť 0,5 kg za týždeň, je potrebné spáliť 500 kalórií, čo je približne 10 000 krokov. Toto sú však len čísla. Dôležitý je váš vlastný pocit a radosť z toho, že pre seba niečo robíte. Chudnutie sa možno neprejaví hneď, ale to ani keď cvičíte v posilňovni.

chodza5
wittyfeed.com

Nezabúdajte, že pri chôdzi by ste sa vždy mali pozerať priamo pred seba, brada by mala smerovať trochu dopredu, mali by ste mať športové oblečenie, napríklad na beh a ruky zovreté v päsť vedľa tela. Zadok je potrebné mierne vytlačiť smerom nahor, brucho stiahnuť a chôdza by mala byť svižná, kroky dlhé. Takto by to malo vyzerať, ak je chôdza ako cvičenie. Postupom času môžete pridať aj mierny poklus, alebo ešte zrýchliť tempo. Uvidíte, bude to oveľa ľahšie, ako si možno myslíte teraz.

chodza3
wittyfeed.com

Ideálne je, keby ste chodili na prechádzky aspoň trikrát do týždňa na začiatku na 20 minút. To vám nezaberie až toľko času však? Postupne môžete prechádzky predlžovať. Pokojne sa prechádzajte aj hodinu a dlhšie. Ideálne je, keď budete mať pri prechádzke spoločnosť. Môžu to byť vaši priatelia, s ktorými vám rýchlejšie uplynie čas, alebo ak máte psíka, o prechádzkach už určite viete svoje. Je to ideálny a tichý spoločník keď potrebujete na chvíľu vypnúť. Motivujte sa peknými miestami, ktoré môžete vidieť, prípadne si zakúpte palice na chodenie, ako užitočnú pomôcku. O chôdzi ako o cvičení sa môžete poradiť aj so svojím lekárom.

chodza7
ourhealthylifestyles.eu

Verím, že vám tieto rady pomôžu, a že si prechádzku doprajete aspoň párkrát do týždňa. Neberte to ako povinnosť či nutnosť, berte to ako potešenie.

zdroj: babskeveci.sk (Lucia M.), wittyfeed.comhealthyandnaturalworld.com

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov