Táto žena otvorila oči všetkým, ktorým sa nedarilo schudnúť aj keď jedli zdravo. Tejto jednej chybe by ste sa mali vyvarovať


Možno aj vy poznáte situáciu, keď ste sa týždne trápili s diétou, dodržiavali ste predpísaný jedálniček, jedli len zdravé potraviny, často hladovali a aj tak ste neschudli. Podľa známej fitness bloggerky treba hľadať problém vždy v strave. Niekedy to však nie je v  jej zložení ale práve v množstve. Aj menšie odchýlky v určitých potravinách dokážu urobiť poriadne veľký rozdiel. Príkladom sú nasledujúce fotografie, ktoré vás pravdepodobne zaskočia.

Amanda Meixner je fitness bloggerka a zdravý životný štýl ju skutočne napĺňa. Preto sa tejto oblasti venuje poriadne do hĺbky a svojimi fotografiami na instagrame otvorila oči množstvu ľudí. Je až zarážajúce, ako dokáže maličká zmena množstva určitých potravín navýšiť celý kalorický obsah jedla. Ak si nedáte pozor, váš obed môže mať pokojne aj dvakrát viac kalórií ako by mal mať. Aj grécky jogurt, ovocie a med, ktoré sú hádam v každej diéte dokážu „zradiť“.

What do you think the differences are? 😍 First off, let me just say this combo is ridiculously good 💫 Second off, below is a breakdown of each side & some tips to save calories: . Lower cal treat: 1 cup 2% Greek yogurt 1 tsp honey 20g 85% dark chocolate 1 cup blueberries 1/2 cup strawberries 1/2 tbsp cashew butter . Higher cal treat: 1 cup 2% Greek yogurt 1 tbsp honey 60g 85% dark chocolate 1/2 cup blueberries 1/4 cup strawberries 2 1/2 tbsp cashew butter . Tips to save calories: 1 – Balance healthy fats with low calorie fruits. Add more fruit instead of overdoing the chocolate which saves a lot of calories. 2 – Watch the nut butter portions! 1/2 tbsp is much different in calories than 2 1/2 tbsp. 3 – Watch the honey! While it makes a great natural sweetener, the sugar calories add on quick. . Inspo cred: @movingdietitian ❤️ . . #healthyeating #cleaneating #fitfood #mealprep #dessert #healthyfood #foodprep #chocolate #nutrition #protein #mealplan #yogurt #icecream #weightloss #cleaneats #dessertporn #healthylife #healthylifestyle #mealprepsunday #healthychoices #mealprepping #macros #sweets #mealprepmonday #baking #sweettooth #desserts #flexibledieting #healthyliving #iifym

A post shared by Amanda Meixner (@meowmeix) on

Vľavo aj vpravo vidíme misku s rovnakými potravinami, no porcia napravo je takmer dva-krát tak kalorická, ako prvá možnosť. V ľavej miske je hrnček gréckeho jogurtu (2%), lyžica medu, 20 g 85% horkej čokolády, 1 šálka čučoriedok, polovica šálky jahôd a pol lyžice arašidového masla. Ideálne vyskladané raňajky s dostatočným obsahom proteínov, ovocných cukrov a zdravých tukov z čokolády i arašidového masla.

V miske napravo je len malá zmena v dávkovaní jednotlivých potravín. Množstvo medu i jogurtu je rovnaké, horkej čokolády je tu však 60 g. Ďalej miska obsahuje polovicu šálky čučoriedok, štvrtina šálky jahôd a 2 a pol lyžice arašidového masla. Chyba je tak zjavná. Ak chcete schudnúť, nenahradzujte zdravé ovocie a potrebné sacharidy z neho tukom z čokolády a arašidového masla. Aj keď ide o zdravé potraviny, ktoré by mal váš jedálniček zahŕňať, ovocie by malo mať stále prevahu.

Spot the difference 😍 Kind of crazy how small changes can really add up! 🥑 Whether you want to add more calories or eat less, here is an example & some of my tips: . Lower cal meal: 2 eggs + 2 egg whites scrambled 1 piece Ezekiel toast 1/2 an avocado 1 honey crisp apple . Higher cal meal: 4 eggs + 2 egg whites scrambled 1 piece Ezekiel toast 1 whole avocado 1 honey crisp apple 2 tbsp peanut butter . Tips to save calories: Swap out some eggs for egg whites (egg whites are only 17 calories per one) Don’t pack on too much fat (1/2 or 1/4 an avocado is plenty for this meal!) Even though there’s no coffee displayed, watch out for the extra oils or creamer which can add calories too. . Inspired by @movingdietitian . . #healthyfood #breakfast #cleaneating #brunch #lunch #morning #fitfood #dinner #yum #foodpic #eat #tasty #eggs #朝ごはん #weightloss #foodpics #healthychoices #foodgasm #healthybreakfast #nutrition #fresh #eating #healthylifestyle #delish #hungry #healthyeating #fruit #foodblogger #exercise #foodphotography

A post shared by Amanda Meixner (@meowmeix) on

Ďalší príklad toho, že servírovanie zdravých potravín môže byť často chybné. Aj keď sú na oboch tanieroch skutočne potrebné potraviny, ktoré dodajú telu cenné látky, treba si znovu posvietiť práve na tuky. Vľavo je porcia zložená z 2 vajec, 2 bielkov, 1 toastu, polovice avokáda a jedného jablka. Porcia predstavuje 507 kalórií.

Vpravo máme naservírované 4 vajcia, 2 bielky, 1 toast, celé avokádo, jablko a 2 polievkové lyžice arašidového masla. takáto porcia je zrazu dva-krát kaloricky väčšia, ako porcia na prvom tanieri. Ak sa chcete poriadne zasýtiť, no nechcete prijať veľa kalórií, vynechajte žĺtky. Pripravte si napríklad omeletu z dvoch vajec a dvoch bielkov navyše. Jeden bielok má totiž len 17 kalóríí. Rovnako je to s avokádom. Aj keď je to nesmierne zdravá potravina, obsahuje veľa tuku, takže v jednej porcii je štvrtina či polovica avokáda úplne postačujúca.

Can you spot the difference? Here’s a great example of how you can customize your meal to meet your caloric goals 💪 . 2 Things to think about when determining your meal calories (or portion size) 1 – How many meals am I eating today? 2 – What is my calorie total for the day? That should determine around what amount of calories you eat in one meal. . Tips for lowering calories: ⁃Sub in more veggies instead of carbs! I.e. lower calorie salad has triple the tomatoes and double the bell peppers but half the beans. 🍅 – Watch the healthy fats. The right amount of healthy fats are key but the calories add up quick. Higher calorie salad has triple the hummus, additional 1 tbsp olive oil & additional 1/4 avocado. – Find an appropriate amount of protein. 3/4 a cup is equal to about 4oz. . Lower calorie salad: 3 cups spinach 4oz chicken 1 1/2 cups tomatoes 1/2 cup black beans 1 yellow bell pepper 1 tbsp hummus 2 tbsp balsamic vinegar 2 mini bell peppers . Higher calorie salad: 3 cups spinach 6oz chicken 1/2 cups tomatoes 1 cup black beans 1/2 yellow bell pepper 3 tbsp hummus 2 tbsp balsamic vinegar 1 mini bell peppers . — Inspired by the talented @movingdietitian . — #mealprepmonday #mealdiary #fooddiary #mealprep #mealprepideas #cleaneating #fitnessmeals #food #foodporn #healthyfood #gymfood #fastfood #fitfoodporn #cleaneats #macros #cleaneating #foodprep #foodforfuel #mealpreponfleek #fitfoodporn #foodfacts #caloriecounting

A post shared by Amanda Meixner (@meowmeix) on

Tretí príklad demonštruje, aké je dôležité zahrnúť do jedálnička dostatok zeleniny. Bloggerka odporúča, aby si ľudia pri príprave jedla na tanier ukladali najprv zeleninu. Až keď bude tanier do polovice plný, priložte si mäso a prílohu. Vizuálne to bude pôsobiť ako veľká porcia a podarí sa vám sčasti oklamať aj mozog. Znovu netreba zabudnúť na zásadu, že zdravé tuky treba servírovať s mierou. Preto si posvieťte na avokádo alebo olivový olej a neprežeňte to ani s potravinami s vyšším obsahom sacharidov ako je fazuľa alebo hummus.

Aj na obrázku je jasne vidieť, že v porcii, kde je 392 kalórií sú zeleninou nahradené kalorickejšie suroviny. Tanier obsahuje 3 šálky čerstvého špenátu, 4 polievkové lyžice kuraťa, jeden a pol šálky paradajok, pol šálky fazule, jednu papriku, jednu lyžicu hummusu, 2 lyžice octu balsamico, 2 mini papriky.

Tanier so 776 kalóriami obsahuje 3 šálky špenátu, 6 lyžíc kuraťa, pol šálky paradajok, jednu šálku fazule, pol žltej papriky, 3 lyžice hummusu, 2 lyžice balsamico a 1 mini papriku.

Práve takto chcela fitness bloggerka ľuďom otvoriť oči. Nie je postačujúce, ak svoj jedálniček zahrniete zdravými surovinami. Nesprávne kombinácie sú často dôvodom zlyhania. Jedálniček by mal obsahovať najviac vlákniny a proteínov a až potom k nemu pridajte menej sacharidov a tukov. Samozrejme netreba zabúdať ani na pitný režim. Vyvarujete sa tak sklamaniu a zbytočným hladovkám, ktoré nevedú k ničomu inému, len jojo efektu a frustrácii.

Pozri aj: Najúčinnejší ľudový liek na zdravé chudnutie! Najskôr som tomu neverila, no po mesiaci som obliekla nohavice, do ktorých som chudla roky!

zdroj: Jana, womenshealthmag.com

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov