Zabudnite na klasický špenát ako zo školskej jedálne. Toto je dôvod, prečo by ste mali prestať variť alebo pariť čerstvý špenát

Lucia Mužlová Zdravie

Ste fanúšikom čerstvého špenátu? Dnes sa používa takmer všade a len málokto si už pripravuje mrazený, ktorý si možno pamätáme z detstva a školskej jedálne. Dokonca aj ľudia, ktorí špenát nemajú radi povedali, že čerstvé listy im nevadia. Špenát obsahuje množstvo vitamínov a minerálov, ako napríklad vitamín A, D, B6 alebo železo, horčík či kyselinu L-askorbovú. 

pixabay

Čo je však dôležité povedať? Špenát si tieto látky ponecháva len v prípade, že ho nevaríte, alebo lepšie povedané, ak ho pripravujete správne. Len preto, že naše mamy varili špenát podľa tradičného receptu, to tak nemusíme robiť aj my. Varený špenát je jedno z tých „nudných“ jedál a hlavne, je takmer bez akýchkoľvek živín.

pixabay

Odborníčka doktorka Samara Abbotová taktiež potvrdzuje naše slová: „Varená zelenina stráca svoje vitamíny rozpustné vo vode a nedostanete do tela toľko vitamínu C a kyseliny listovej. Surový špenát sa ale nepovažuje za najlepší zdroj vápnika, pretože kvôli kyseline šťaveľovej sa vápnik ťažko vstrebáva.“ To znamená, že špenát sa nedá považovať za zdroj vápnika, no z čerstvého dostanete hlavne vitamín C a kyselinu listovú.

pixabay

Aj to je dôvod, prečo by ste mali špenát pred prípravou maximálne spariť horúcou vodou. Následne ho v sitku opláchnite pod studenou vodou, aby sa nezačal proces varenia. Špenát môžete konzumovať čerstvý v šalátoch, prípadne si ho môžete pridávať do smoothies, polievok alebo do rannej omelety.

pixabay

Veľkou nevýhodou špenátu je, že v chladničke dlho nevydrží a začne celkom rýchlo vädnúť. Zapamätajte si teda, že najlepší je čerstvý, prípadne sparený. Vtedy obsahuje najviac vitamínov, minerálov a iných telu prospešných látok. Na klasický varený špenát s vajíčkom a zemiakmi teda radšej zabudnite, hlavne v prípade, ak sa staráte o to, čo telu dávate.

Pozri aj: Lekári varujú! Toto nikdy nerobte po jedle. 10 (zlo)zvykov, ktoré nás ničia zvnútra, no robíme ich neustále

Lucia Mužlová, womenshealthmag.com

0
Komentovať (0)