Chcete do leta schudnúť aspoň pár kilogramov? Toto je tip priamo od odborníka na výživu, ktorý mi pomohol vyhrať boj nad sladkosťami

Gabriela Kinčoková Zdravie

Foto: unsplash

Častá konzumácia sladkostí nepomáha ničomu. Spôsobuje nadváhu, nezdravú pleť, zmeny nálad a dokonca aj únavu. Avšak povedať stop cukru a sladkostiam, je pre mnohých veľmi ťažké. Máme pre vás rady od odborníkov, ktorí radia ako sa účinne a jednoducho zbaviť závislosti od týchto sladkých pokušiteľov. Viac sa dozviete od Leny, ktorá svoj boj so sladkosťami vyhrala. Veríme, že tieto rady budú pre vás užitočné.

Ahojte volám sa Lena, mám 27 rokov a bola som strašný milovník sladkostí. Týmito slovami väčšinou začínajú ľudia na rôznych odvykacích sedeniach. Zaujímalo by ma však, prečo ešte takáto organizácia nie je vytvorená? Veď predsa nadmerné jedenie sladkostí je závislosť. Nie je také hrozné ako alkoholizmus a fajčenie, ale je návykové. Donedávna som nevedela ovládať svoju lásku ku sladkostiam.

Poviem vám zopár príbehov z detstva. Ako malá som mala nadváhu. Deti okolo mňa sa mi vždy posmievali. I napriek tomu, biele pečivo bolo vždy na našom stole. Sladkosti boli však skryté na tej najvyššej poličke. Hneď ako moji rodičia odišli z domu, začala som hľadať všetky skrýše.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by rino_nami (@rikkochan.1117) on

Sladkosti boli pre mňa doslova zakázané ovocie. Teraz už viem, že to všetko bolo spôsobené zlými stravovacími návykmi. Pamätám si jednu konkrétnu situáciu, ktorá u nás bola veľmi často. Jedla som polievku, ktorá mi už nechutila a tak som ju dala bokom. Na druhom konci stola bol však môj obľúbený zákusok, ktorý som musela mať.

Všetci normálni ľudia by nedojedenú polievku buď vyliali naspäť do hrnca alebo vyhodili. Moji rodičia ma však donútili zjesť nedojedenú polievku a za odmenu som dostala obľúbený koláč. S každou lyžicou sa môj zákusok ku mne blížil. Iným príkladom je napríklad vykrmovanie od babičiek. Je pravda, že naše babičky prežili ťažké obdobia, kedy nemali dostatok jedla. No prečo by sme my mali zjesť teraz všetko do poslednej omrvinky? Pokiaľ už človek nevládze dojesť to, čo má na tanieri, netreba ho k tomu nútiť.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Atsushi Saito (@atsushippo) on

„Nežijeme aby sme jedli, ale jeme, aby sme žili“

Nikdy som neprijala význam tohto porekadla. Hlavne vtedy, keď som sa pokúšala dostať do obľúbených šortiek, alebo keď som čakala svoje prvé dieťa. Ak bola doma čokoláda, nedovolila som si ľahnúť, pokým som ju nezjedla. Sľúbila som, že prestanem jesť sladké a preto keď som tento sľub porušila, skryla som obaly od čokolády na spodok koša. Keď som videla rôzne články o tom ako sa zbaviť sladkostí, len som mávla rukou. Veď kto by sa predsa dobrovoľne niečoho takéto úžasného vzdal?

Koniec koncov vždy keď som si ráno nedala niečo sladké, celý deň ma bolela hlava. Neskôr som pochopila, že je to všetko jeden bludný kruh. Cítila som sa kvôli sladkostiam neisto a vôbec som si neverila. Merala som 172 cm a vážila 63 kg. Čísla vôbec nie sú zlé, ale necítila som sa dobre. Keď mi môj manžel povedal niečo, čo narážalo na moju váhu, urazila som sa. Začala som cvičiť. Po robote som každý deň chodila cvičiť, míňala som nato moje ťažko zarobené peniaze, no výsledok nebol ani vidieť.

Vtedy som si uvedomila, že bez správnej stravy bude cvičenie len boj s veternými mlynmi. Všetko som si ešte viac uvedomila po príchode môjho prvého syna. Prestala som samú seba trestať a stále pozorovať. Nevyradila som zo svojho života sladkosti. Doma pečiem koláče, kupujem cukríky a robíme sále všetko ako predtým. Avšak jedna vec sa zmenila – prestala som si sladkosti dávať za odmenu a pridávať im vyššiu hodnotu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by スイーツレポーターちひろ (@sweetsreporterchihiro) on

Pochopila som všetky problémy a preto som vyhľadala odborníka na výživu. Poradil mi vo všetkom a prišla som nato, že zdravá strava vôbec nie je taká drahá. Keď som odpočítala všetky výdavky za vysoko kalorické jedlá, cena bola rovnaká ako za bežnú stravu. Moje základné princípy stravovania sú úplne jednoduché: vypiť 2 litre vody denne, jesť každé 4 hodiny, bielkoviny konzumovať len so zeleninou, večer nejesť uhlohydráty a samozrejme nevynechávať zdravé tuky.

Každé ráno som musela začať s tenkým pita chlebom alebo celozrnnou múkou či ovocím, orechmi a bobuľami. Samozrejme všetko s mierou. Z vedeckého hľadiska by sa mali vyberať potraviny s nízkym glykemickým indexom, pretože sa absorbujú pomaly a stabilizujú glukózu. Toto bola tá najdôležitejšia rada, ktorú mi odborník na výživu dal. Počas 2 týždňov som schudla 1,5 kg a 2 cm mi ubudli na páse. Jeden deň v týždni som si mohla dopriať akúkoľvek sladkosť. Raz som si dala Snickers a ani som ho nedojedla. Bolo na mňa až príliš sladké. A to, z čoho som bola najviac prekvapená bolo, že som nemala žiadne výkyvy nálad a dokonca ani bolesť hlavy.

Môj program naučiť sa jesť zdravo skončil a ja sa už viac nebojím, že sladkosti nado mnou vyhrajú. Nedávam si už pozor nato, koľko toho zjem alebo koľkokrát do dňa. Jem to, čo mi chutí. Nebežím hneď do obchodu, ak mi dôjde zelenina. Som spokojná sama so sebou a to je základ úspechu. Ak sa necítim dobre, idem si radšej pospať alebo si dám sprchu. Už svoje problémy viac neriešim cez sladkosti.

adme.ru
0
Komentovať (0)