Toto sa stane s vaším telom, ak budete každý deň jesť škoricu s medom


 

Ľudia poznajú med a škoricu už stáročia, boli pomocníkmi pri varení, ale aj v medicíne. Dodnes sú tieto suroviny považované za liečivé, v tradičnej čínskej medicíne sú stále používané ako liečivá.

Teraz sú med a škorica voľne dostupnými surovinami, zoženieme ich všade. Predstavím vám niekoľko z ich vynikajúcich účinkov.

skorica1
pixabay.com

Zabraňujú starnutiu

Voľné radikály (oxidanty) agresívne okysličujú tkanivá a v našom tele ničia bunky. To môže viesť k predčasnému starnutiu. Antioxidanty neutralizujú voľné radikály a tým spomaľujú proces starnutia.

Med obsahuje fenoly, enzýmy a organické kyseliny, teda všetky silné antioxidanty. Štúdie ukázali, že tmavý med má týchto látok viac ako naopak svetlý.

skorica3
pixabay.com

Škorica obsahuje polyfenoly, čo sú tiež silné antioxidanty. Škorica prekonáva 26 ďalších bylín a rastlín v počte obsahu antioxidantov, vrátane cesnaku a oregana.

Zlepšenie srdcovej funkcie

red-love-heart-valentines
pexels

Med a škorica napomáhajú pri prevencii proti srdcovo-cievnym chorobám.

Med zvyšuje prietok krvi k srdcu, čím rozširuje cievne steny. Tiež sú tu veľmi dôležité antioxidanty, ktoré pomáhajú zabrániť vzniku krvných zrazenín.

Zistilo sa, že škorica znižuje výskyt „zlého“ cholesterolu a naopak prispieva k vzniku “dobrého“ cholesterolu.

Pridajte niekoľko lyžičiek do medu a dôkladne premiešajte, vyskúšajte si túto zmes natrieť na suchár alebo sušienku. Jedzte pravidelne na raňajky.

Boj proti bakteriálnym infekciám

skorica2
pixabay

Med i škorica majú antioxidačné účinky, takže túto kombináciu môžete použiť nielen pri nádche, ale aj pri infekčných ochoreniach ako sú infekcia obličiek alebo močového mechúra. Med je zároveň aj prírodne antibiotikum. Dlho sa používal na dezinfekciu rán. Škorica má antibakteriálne, protizápalové a protipliesňové účinky.

Podpora pri chudnutí

Títo dvaja pomocníci síce nie sú spaľovačmi tuku, ale môžu vám napomôcť pri cvičení a zdravej strave k rýchlejším účinkom chudnutia.

Nahraďte cukor a sladkosti medom. Umiernená konzumácia medu zníži počet kalórií vo vašej strave. Navyše rafinovaný cukor spôsobuje zvýšenú hladinu glukózy v krvi a potom zasa náhle klesá. Tieto rýchle zmeny môžu viesť k emočnej nestabilitie, ba dokonca k nadprodukcii inzulínu.

Škorica znižuje hladinu cukru v krvi a zvyšuje citlivosť na inzulín, ktorý je úzko spojený s metabolizmom. Pomáha urýchliť metabolizmus a premieňať glukózu na energiu a nie na tuk.

Nižšia hladina cukru v krvi

skorica4
pexels

Vysoká hladina cukru v krvi môže spôsobiť mnohé závažné ochorenia.

Med znižuje hladinu glukózy v krvi. Je totiž iba zo sedemnástich percent tvorený vodou, zvyšok je fruktóza a glukóza. Sú ľahko vstrebateľné a v tele nespôsobujú žiadne ťažkosti s trávením.

Škorica je účinný doplnok stravy vhodný aj pre diabetikov.

Pri výbere medu si musíme byť vedomí, že sa často riedi s cukrom či škrobom. Uistite sa, že kupujete med od dôveryhodného predajcu. Je lepšie používať nefiltrovaný a nepasterizovaný surový med.

zdroj: babskeveci.sk (Marianna), brightside.me

Viac článkov o zdraví nájdete TU.



Komentáre

komentárov