Túto potravinu by mala každá žena po štyridsiatke jesť častejšie! Pomôže s pribúdajúcimi kilami, no poslúži aj ako prevencia proti rakovine


Po štyridsiatke sa ženské telo vplyvom hormónov začína meniť a pomaly ale isto sa pripravuje na menopauzu. I keď ženy prichádzajú do prechodu väčšinou okolo päťdesiatky, organizmus sa na toto všetko musí dôkladne pripraviť. Po štyridsiatke sa teda vaše telo bude správať inak. A ako mu pomôcť?

pixabay.com

Do jedálnička by ste mali zaradiť niekoľko druhov potravín, ktoré by ste mali konzumovať o niečo častejšie, ako doteraz. Toto všetko vám môže pomôcť v predčasnom starnutí, problémoch s pribúdajúcimi kilami, ale aj s rizikom vzniku rakoviny.

Nie je to obmedzujúce

Odborníci na výživu sa zhodujú v názore, že po štyridsiatke by mali ženy jesť menej bielkovín a to najmä v mäse. Mäso je totiž bohaté na aminokyseliny, stimuluje syntézu bielkovín, spomaľuje procesy odstraňovania starých buniek. Ak sa tieto procesy v tele trvalo aktivujú, môžu podporiť neskorší vznik rakoviny, kardiovaskulárnych ochorení, infekcií, cukrovky, aterosklerózy, no môžu aj výrazne znížiť dĺžku života. Čím ale mäso nahradiť?

pixabay.com

Nahraďte ho rastlinnými proteínmi

Napriek tomu, že bielkoviny sú pre ľudský organizmus dôležité, nemusíme ich zakaždým čerpať len z mäsa. Dajú sa nahradiť aj potravinami rastlinného pôvodu, napríklad strukovinami. Tie sú, okrem iného, už oddávna považované za hotový sklad zdravia a krásy pre všetky ženy v najlepších rokoch. Obsahujú veľa vitamínov B a A, kyselinu listovú, vápnik a železo. Okrem neho však obsahujú dôležité fytoestrogény, ktoré sú vhodné najmä pri nedostatku estrogénu v ženskom tele. Ten s vekom prirodzene ubúda, ovplyvňuje reprodukčné funkcie, náladovosť, ale aj ženský vzhľad a kilogramy.

pixabay.com

Tajomstvo je vo fazuli

Tá obsahuje vlákninu, ktorá poľahky absorbuje karcinogény, toxické látky a okrem toho prispieva k správnemu procesu trávenia. Vďaka konzumácii strukovín vo vašom prežijú aj tie prospešné mikroorganizmy.

pixabay.com

Fazuľu si môžete spraviť na množstvo spôsobov, u nás ju najčastejšie konzumujeme v polievke, no v iných končinách sa často pripravujú vynikajúce fazuľové prívarky, omáčky, či pečené fazuľky. Skôr, než ale fazuľu dáte do úst, dobre ju namočte vo vlažnej vode, inak si koledujete o niektoré z nežiadúcich účinkov, ktoré môžu na organizmus vplývať nedostatočným zmäkčením.

pixabay.com

Aj fazuľa vie byť totiž škodlivá a o tom sa už presvedčili mnohí, ktorí ju konzumovali tvrdšiu. Nenamočená fazuľa sa vám totiž postará o nadúvanie, plynatosť a dokonca vás po nej môže aj nepekne prehnať. Ale to iba v prípade, že by ste to prehnali aj vy s ňou.

Vyskúšate? Dajte nám vedieť v komentároch.

Pozri aj: Toto je dôvod, prečo má moja mamina v kvetináčoch zapichnuté zápalky. Vďaka tomuto triku má tie najkrajšie a najzdravšie izbové kvetiny v okolí!

zdroj: babskeveci.sk (Monika), takprosto.cc

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov