Urobili sme pokus sami na sebe! Toto sa stane s vaším telom, ak sa budete 1 týždeň sprchovať len studenou vodou


Bola to skutočná výzva, no 1 týždeň nám prišiel, ako niečo, čo s istotou zvládneme. Rozhodli sme sa, že na vlastnom tele otestujeme, čo s nami urobí studená sprcha. Je mnoho štúdií, ktoré hovoria v prospech tejto metódy a my sme to rovno odskúšali za vás. Výsledky boli celkom prekvapujúce.

pixabay.com

Prvý deň sme sa na to celkom tešili, vedeli sme, že dvakrát príjemné to nebude. Kontakt so studenou vodou má však svoje výhody. Zvyšuje činnosť nervového systému, taktiež zvyšuje hladinu hormónu v mozgu, ktorý pomáha udržiavať motiváciu a zlepšovať pamäť. Dokonca sme mali pocit, že to funguje ako antidepresívum, alebo liek na prebudenie a lepšiu náladu. Kvapky vody boli ako drobné elektrošoky pre naše bunky.

Vonku sa nám oteplilo a aj preto nás tento nápad zaujal. V zime si doprajeme horúci kúpeľ, pretože naše telo to potrebuje. Tak isto je to aj s letom. Naše telo sa celý deň „parí“ a v duchu si želáme studenú sprchu. Rozhodli sme sa teda vypočuť prosby vlastného tela.

wikimedia.org

Ďalšia vec, na ktorú sme prišli a je to možno banalita, no ušetríte. Teplá sprcha trvá v priemere až o niekoľko minút dlhšie ako tá studená, ale to vám zrejme vysvetľovať nemusím. Studená sprcha vám teda ušetrí nejaké to euro navyše, čo je fajn, nehovorte, že nie.

Spomeňte si na slová svojich starých rodičov. Tí verili, že otužovanie a studená sprcha funguje ako obrana pred chorobami a posilňuje imunitu. Je to naozaj tak! Keď sa pozrieme do sveta, v mnohých krajinách majú tradície, keď sa ľudia ponárajú do ľadovej vody, kúpu sa keď je vonku mínus 10 alebo sa otužujú v snehu. Nemusíme ani chodiť za hranice. Aj na Slovensku sú fanúšici tohto nazvem to športu. Voláme ich „ľadové medvede“ a po tomto týždni majú naozaj môj veľký obdiv.

Čo sa teda stalo po 1 týždni? Výsledky sú takéto:

pexels

Keď som sa studenou vodou osprchovala ráno, bola som oveľa aktívnejšia, akoby prebudená. Najskôr som si to ani neuvedomila, no keď som bežné ranné aktivity stihla za 20 minút namiesto tradičných 45, niečo na tom bolo.

Zlepšil sa mi stav pokožky. Z teplej vody som mala často fľaky a dokonca aj akné a podráždenú a vysušenú pleť. Po studenej sprche bola moja pokožka napnutá a živá.

Ak som si dala túto sprchu po cvičení, nebola som vôbec unavená. Tu si ale treba dávať pozor. Pre telo to môže byť obrovský šok. Preto odporúčam, aby ste vždy chvíľu počkali doma, kde nie je tak horúco alebo po cvičení si radšej pár minút posedieť. ďalšia vec bola, že po cvičení a sprche som sa už nepotila, resp. som sa potila oveľa menej.

Keď som sa týždeň sprchovala studenou vodou, bola som oveľa viac sústredená. Aj v práci, aj doma. Zvládla som toho viac a dokonca som aj mala lepšiu náladu. Moje myšlienky nesmerovali k negatívnym veciam a to považujem za významné.

Nehovorím, že sa teraz budem sprchovať len v studenej vode, aj keď to má určite čo to do seba. Ale raz za čas, keď sa budem chcieť naštartovať, myslím, že to zvládnem. Počiatočný šok zo studenej vody tam je a trvá asi 30 sekúnd. Potom si telo a aj mozog zvyknú a prežijete o trochu rýchlejšiu sprchu ako ste možno zvyknutí.

Máte pocit, že by ste zvládli takúto výzvu? Otužovanie je zdravé, čo dokazujú mnohé výskumy a štúdie. Verím, že vás môj malý pokus a test zaujal a ak máte nejaké nápady, čo by sme mohli pre vás a za vás otestovať, dajte nám vedieť v komentároch a uvidíme, čo sa s tým dá urobiť.

zdroj: babskeveci.sk (Lucia M.)

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!


Komentáre

komentárov