Vedci prišli so šokujúcim zistením. Ak si kupujete hotové jedlá v plastových obaloch a polotovary, mali by ste zbystriť pozornosť

Gabriela Kinčoková Zdravie

Foto: pixabay

Častokrát sa stane, že nestíhate ísť na obed a tak sa uchýlite k veľmi lacnej a výhodnejšej variante. Jednou z takýchto možností je aj balený obed zakúpený v obchodoch, väčšinou v chladiarenských pultoch. Na prvý pohľad sa tieto jedlá javia ako zdravé, plnohodnotné. Pravda je však úplne iná. Práve takéto jedlo má na svedomí nadmerné priberanie a dokonca aj niečo vážnejšie.

Foto: flickr

Práve pri konzumácii baleného jedla prijímate oveľa viac kalórií ako pri bežných jedlách. Nevýhodou balených polotovarov, ktoré stačí ohriať je to, že aj po ich konzumácii stále pociťujete hlad. Problémom môžu byť aj látky, ktoré balené jedlo obsahuje. Čo myslíte, prečo to rizoto v plaste vydrží aj dva týždne na pulte v obchode? Aj v chladničke by sa už mohlo skaziť. Odborníci radia, aby ste si všímali hlavne nasledujúce body.

  • Ak sú na obale uvedené prísady, ktoré nedokážete v jedle nájsť a vôbec ich nepoznáte, niečo nie je v poriadku.
  • Ak je na obale uvedených viac ako päť zložiek, tiež to nie je v poriadku.

Na zistenie ako to s týmto jedlom naozaj je poukázali aj vedci. Vypracovali štúdiu, ktorá sa zamerala na dvadsiatich ľudí, ktorí konzumovali hotové balené jedlo alebo nespracované jedlo. Testovaní mohli jesť naozaj čokoľvek a takisto neobmedzené množstvo. Výskumníci kontrolovali všetko, čo dali do úst. Polovica testovaných, ktorí jedli balené jedlo pribrala 2 kilogramy za dva týždne.

Foto: flickr

Ich denný počet kalórií presiahli o 508 kalórií. „Hotové a balené jedlá viedli k zvýšeniu hmotnosti a takisto k zvýšeniu zásoby tukov v tele,“ povedal pre bbc.com Dr. Kevin Hall. Otázkou je, prečo majú balené jedlá väčší počet kalórií ako bežné, doma pripravené jedlá. Priama odpoveď na túto otázku známa nie je. Testovaní tvrdili, že balené jedlá boli veľmi chutné a nič im nechýbalo. Zvyšná polovica ľudí, ktorá jedla klasické nebalené jedlo mala rovnaké množstvo cukru, sacharidov, tukov a vlákniny vo svojom jedle.

Je len na vás, akú formu stravy si vyberiete. Jedno je však viac než jasné. Hotové jedlá, ktoré je možné zakúpiť v hypermarketoch odborníci neodporúčajú. Nezáleží len na samotnej váhe, ale tiež na vašom zdraví. Nič nenahradí domácu stravu a dostatočný príjem zdravých potravín.

www.bbc.com
0
Komentovať (0)