Na 100% fungujúca vegetariánska diéta: Zúžte 7 týždňové chudnutie na 1 a zbavte sa prebytočného tuku z oblasti bruška (+jedálniček)


Či už ste zástancom bezmäsitej stravy alebo nie, týždeň bez mäsa ešte nikomu neuškodil. Táto diéta je veľmi účinná a nenáročná, pretože pri nej nehladujete. Cieľom nie je len zhodenie prebytočných kilogramov ale aj celkové prečistenie organizmu. Keďže mäso je potravina, ktorú naše telo dlho trávi, berte nasledujúci jedálniček ako oddych pre svoj organizmus. Určite vám takýto diétny týždeň prospeje a už po pár dňoch sa budete cítiť oveľa živšie.

pixabay.com

Diéta nemá až tak veľmi prísne stanovené pravidlá, preto by ste si mali porcie dávkovať zodpovedne. Keďže jedlo prijímate 4-krát denne, určite nebudete pociťovať hlad. Netreba však zabúdať na pitný režim a vypiť by ste mali aspoň 2 a pol litra vody každý deň.

Pondelok

pixabay.com

Raňajky: Šalát z 1 vajca na tvrdo, listov ľadového šalátu, 100 g tvrdého syra, trošky čerstvej petržlenovej vňate, poliaty olivovým olejom. K tomu šálka zeleného čaju.

Obed: 100 g pohánky zaljem vriacou vodou a necháme pod pokrievkou na 2 hodiny. Následne ju zmiešame so šalátom z čerstvej zeleniny a k jedlu pridáme hrsť rôzneho sušeného ovocia.

Olovrant: Zeleninová polievka zo štvrtiny kapusty, 100 g hrachu, hrste petržlenovej vňate, zelenej cibuľky a polievkovej lyžice oleja. Varíme vo vode, pokiaľ suroviny nezmäknú, následne rozmixujeme ponorným mixérom.

Večera: Dusená zelenina – 1 baklažán, 1 maličký zemiak, 1 mrkva a 1 paradajka.

Utorok

Raňajky: 200 g tvarohu a 50 ml nízkotučného kefíru alebo mlieka vyšľaháme a pridáme k nim čerstvé ovocie.

Obed: Polievka zo štvrtiny kapusty, 1 menšej repy, polovice cibule a zopár kúskami brokolice alebo karfiolu. Ako druhé jedlo dusené šampiňóny so zemiakmi a jablko.

Olovrant: Biely jogurt s hrsťou orechov.

Večera: Ryžová kaša a bylinný čaj.

Streda

pixabay.com

Raňajky: Šalát z čerstvého ovocia.

Obed: Paradajková polievka zo 4 paradajok a 2 zemiakov. Po uvarení polievku rozmixujeme. Cuketové placky ako druhé jedlo.

Olovrant: Rôzne orechy a pohár mlieka.

Večera: Plátkový syr, vajce a čerstvá zelenina.

Štvrtok

pixabay.com

Raňajky: Biely jogurt s čerstvým ovocím.

Obed: Zeleninový vývar s ovsenými vločkami alebo krúpami a troškou masla. Šalát z čerstvej kapusty a mrkvy. Zelený čaj.

Olovrant: Biely jogurt s lyžicou medu.

Večera: Pohánková kaša s orechami a lyžicou medu.

Piatok

pixabay.com

Raňajky: Šalát z čerstvej zeleniny a fazule alebo cíceru.

Obed: Zeleninový vývar s kapustou ako polievka. Rizoto so zeleninou.

Olovrant: Jablko a bylinkový čaj.

Večera: Pečená cuketa s kukuricou, syrom a paradajkami s bazalkou.

Sobota

Raňajky: Kaša z ovsených vločiek s medom a ovocím.

Obed: Zeleninový šalát so zelenou fazuľkou a feta syrom. Miska ovocia s orechami.

Olovrant: Zelený čaj a 150 g tvarohu s medom.

Večera: Slaný koláč z brokolice, syra a vajca.

Nedeľa

pixabay.com

Raňajky: Ovocný šalát a šálka čaju.

Obed: Boršč s hubami a fazuľou. Dusená špargľa s postrúhaným syrom a čerstvou zeleninou.

Olovrant: Tvaroh s medom a orechami.

Večera: Varená ryža so zeleninou.

Pozri aj: Krájate mäso a zeleninu na jednej doske a nosíte svoj telefón v kabelke? Toto je 10 naoko neškodných návykov, ktoré negatívne ovplyvňujú naše zdravie

Jana

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov