Veľmi dlho a takmer nepretržite ma trápila migréna. Potom mi kamarátka poradila tento skvelý trik, ako sa jej spoľahlivo zbaviť

Migréna patrí medzi najvyskytovanejšie choroby súčasnosti. V priemere ňou trpí každý piaty človek. Bohužiaľ, stále presne nevieme, z čoho konkrétne migréna vzniká. Lekári však dávajú na vedomie, že ku vzniku migrény prispieva intenzívna mentálna aktivita, dlhodobá únava, stres, ale aj dedičnosť či hormonálne poruchy. 

migrena 1
sovkusom.ru

Stravovanie priamo súvisí so vznikom záchvatov migrény. Je vedecky dokázané, že nedostatok niektorých vitamínov spôsobuje bolesti hlavy až štyrikrát častejšie. Pripravili sme pre vás zoznam niekoľkých surovín, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa bolestiam hlavy a migréne ako takej.

Produkty, ktoré účinne bojujú proti migréne:

Kyselina listová a vitamín B12

migrena 2
sovkusom.ru

Prvým faktorom pre vznik migrény je nedostatok kyseliny listovej a vitamínu B12, ktoré sú pre nás veľmi dôležité. Dlhodobejší nedostatok týchto dvoch látok vedie k vážnym následkom a zároveň aj k podráždenosti či nepozornosti. Kyselina listová sa najviac vyskytuje v listovej zelenine, ale aj v brokolici, špargle, tekvici či v avokáde. Najväčšie množstvo vitamínu B12 zasa nájdeme v živočíšnych produktoch, ako sú vajcia, mlieko či mäso.

Meď a železo

migrena 3
sovkusom.ru

Nedostatok týchto dvoch dôležitých zložiek potravy pociťujú najmä ženy. Zníženie krvného tlaku, bolesti hlavy, migréna. Tieto tri veci sa stanú, keď máte v tele nízke množstvo medi a železa. Mali by ste preto tieto dve látky neustále dopĺňať. Meď sa vyskytuje v týchto produktoch: fazuľa, orechy a kozí syr. Železo zasa získame z konzumovania červeného mäsa, zeleniny ako je cvikla či kaleráb, ďalej sa vyskytuje v slnečnicových a sezamových semienkach. Nájdeme ho aj v rôznych druhoch ovocia, napríklad v lesných plodoch alebo citrusoch.

Vitamín B6

migrena 4
sovkusom.ru

Je pre naše telo jedným z najdôležitejších vitamínov, podieľa sa na tvorbe a obnove červených krviniek, urýchľuje metabolizmus, zmierňuje únavu a v neposlednej rade dokáže zmierniť menštruačné bolesti. Pri nedostatku tohto vitamínu môžete cítiť nevoľnosť či bolesť hlavy, ale zároveň aj kŕče a podráždenosť. Vitamín B6 nájdeme v obilninách, čerstvej zelenine, v pečienke a vo fazuli.

Vitamín D 

migrena 5
sovkusom.ru

Lekári, ktorí skúmali vplyv tohoto vitamínu na organizmus zistili, že ľudia, ktorí majú v tele malé množstvo vitamínu D, trpia bolesťami hlavy až o 20% častejšie ako ľudia, u ktorých je hladina vitamínu vyššia. Mali by ste sa preto zamerať na konzumáciu rýb, vajec, fazule a mliečnych výrobkov. Ak tieto potraviny zaradíte do svojho jedálnička, znížite tak riziko vzniku migrény.

Správna a vyvážená strava, cvičenie, kvalitný spánok, toto sú všetko faktory, ktoré zabraňujú vzniku migrény. Skúste do svojho jedálnička zaradiť aspoň pár potravín uvedených vyššie a sami uvidíte, aké účinky na vaše telo majú.

zdroj: babskeveci.sk (Marianna), sovkusom.ru

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov