Všetky ženy po 40-tke by mali vedieť toto! V opačnom prípade sa nadváhe a problémom s črevami nevyhnete…


S každým pripísaním krížika na chrbát si môžete všímať zmeny, ktoré sa na nás alebo v našom tele začali, či začínajú meniť. Aj to je dôvod prečo by na seba mali ženy po štyridsiatke dbať ešte viac, ako doposiaľ.

pexels.com

Ako prvé sa menia hladiny hormónov, ktoré dokážu poriadne ovplyvniť bežné fungovanie a neraz sú zodpovedné aj za niektoré zdravotné problémy. U niekoho sa hormóny hlásia o slovo už v štyridsiatke, u niekoho to príde až po päťdesiatke. To však ešte nie je dôvod, aby ste sa zanedbávali a zľahčovali situáciu. Ak nechcete prepadnúť hormonálnym výkyvom, dbajte najmä na svoju stravu a na dostatočný príjem zdraviu prospešných látok.

Čo platí?

Mliečne proteíny rastlinného pôvodu sú tou zložkou, na ktorú je dobré dávať pozor. S vekom by sa mal znižovať ja príjem mäsa. Do jedálnička by ste mali zahrnúť viac tvarohu, syrov, prípadne šampiňónov. Z mäsa môžete bez obmedzení konzumovať všetko biele a hydinu. Bravčovinu podľa možností obmedzte.

pexels.com

Podľa možností sa vyhýbajte šumivým nápojom a C vitamín alebo horčík si radšej hoďte v tabletkovej forme. Takisto pozor na rýchle sacharidy, telo ich odbúrava rýchlejšie a vzniká z nich tuk. Ak milujete nezdravé jedlá a nechcete sa ich vzdať, skúste ich konzumáciu aspoň obmedziť a jedzte ich najlepšie na obed. Na raňajky ani na večeru si ich už určite nedávajte!

Dobrým tipom, ktorí oceňujú nielen starší ľudia, či ľudia v zrelom veku je pitie vody na lačno. Ak si dáte hneď po prebudení pohár čistej vody, alebo vody s citrónom, uvidíte, že sa budete aj počas dňa cítiť lepšie. Tento zvyk je dobré si osvojiť aj hodinu pred každým jedlom.

pexels.com

Sezam prinavracia ženskosť

Na hormóny okrem vyváženej stravy výborne vplýva aj konzumácia sezamu, ktorý obsahuje fytoestrogény, teda rastlinné analógy ženských hormónov, ktorých hodnoty s pribúdajúcim vekom rapídne klesajú. Postačí ak si kedykoľvek počas dňa doprajete 3 kávové lyžičky sezamových semiačok. Okrem hladiny hormónov vám zregulujú aj škodlivý cholesterol a metabolizmus.

pexels.com

S pribúdajúcim vekom žiaľ aj naberáme na váhe, preto je dôležité vyhýbať sa alkoholickým nápojom. Uchránite si tak nielen svoje kilá, ale aj cievy, pamäť a vlasy či pokožku. Nezabúdajte na zlaté pravidlo piatich jedál denne, prípadne malých porcií každé 2-3 hodiny.

Ako sa vaše telo menilo s pribúdajúcim vekom a akým spôsobom ste to riešili? Dajte nám vedieť v komentároch.

Pozri aj: Po prečítaní tohto tipu som do mrazničky okamžite „poslala“ 1 kg citrónov. Keď zistíte o čo sa jedná, urobíte to isté

zdroj: babskeveci.sk (M), sovkusom.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov