Z pečiva sa nepriberá! Ak chcete schudnúť, odborníci upozorňujú na celkom iný problém

Kristína Hagarová Krása

Foto: pixabay/Flickr

Keď sa s niekým bavíte o chudnutí, ľudia vám zvyknú povedať dve základné veci. Prestaňte jesť cukor a prestaňte jesť chlieb. Nemusí to byť celkom pravda.

Milovníci pečiva sa môžno teraz potešia. Podľa odborníkov sa mu nemusíte úplne vyhýbať, aj keď chcete schudnúť. “Ľudia démonizujú sacharidy ako jednu z hlavných vecí, kvôli ktorým naberáte na váhe, hoci to nepreukazujú žiadne dôkazy. Porovnáva sa energia, ktorú prijímate s tou, ktorú vydávate, to je základ,” povedal pre Insider Graeme Tomlinson, známy aj ako The Fitness Chef. Nedávno na Instagrame ukázal mylnú predstavu ľudí, ktorí si myslia, že chlieb je dôvod, prečo priberajú.

Všetko má svoju váhu

Je to práve to, čo si naň dávate, čo ovplyvňuje vašu váhu. Zvyčajne si totižto nedávame len chlieb sám o sebe, dávame si ho s džemom či arašidovým maslom alebo na spôsob sendviča. Práve to, čo si dávate na vrch, ak ide o veci s vysokým obsahom kalórií, spôsobujú, že sa množstvo kalórií zvyšuje, často aj zdvojnásobuje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Graeme Tomlinson (@thefitnesschef_) on

To podľa neho platí aj napríklad pre zemiaky. Sacharidov sa nesmiete úplne zbaviť, pretože hlavne tie potraviny, ktoré majú aj vysoký obsah vlákniny, dokážu poriadne zasýtiť. Ide často aj o pocit spokojnosti a v mnohých prípadoch aj zlepšenie nálady.

Chudnite a zlepšite si náladu

Je dôležité, aby bolo jedlo po všetkých stránkach vyvážené. Teda zahrniete do všetkého aj tuky, sacharidy aj bielkoviny, čiže je jedlo vyvážené, ale zároveň aj chutné. Keď sa rozhodnete úplne vzdať pečiva, môže sa dostaviť pocit túžby, čo vedie neskôr k tomu, že sa potom týchto vecí nebudete vedieť dojesť.

Vaša váha sa vráti späť, hoci ste tvrdo pracovali na tom, aby to tak nebolo. Merajte si veľkosti porcií a zvážte množstvo džemu, syra či arašidového masla, ktoré si na chlieb dávate. Nemusíte to presne merať, skúste to niekoľkokrát, aby ste to vedeli odhadnúť. Ak je vaším cieľom chudnutie, je dôležité, aby ste sa zamerali na jedlo celkovo, vrátane všetkého, čo si na chlieb dávate.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa @tojidlo (@tojidlo),

Na to, že jesť chlieb nie je niečo, na čo by ste mali počas chudnutia zabudnúť, upozorňuje aj instagramový profil To jídlo, ktorý poukazuje na to, že veci, ktoré zjeme, by sme predsa len nemali brať až tak vážne. Aj tam je ukázané, že záleží väčšinou na množstve.

0
Komentovať (0)

Dnes by ste nemali premeškať: