Zabudnite na počítanie ovečiek. Táto tajná vojenská technika vám pomôže zaspať už do dvoch minút


Tí z nás, ktorí majú šťastie, zaspia ihneď, len čo si ľahnú do postele. Pre iných je zas zaspávanie hotovou nočnou morou. Vedia, že samotný proces zaspávania ich bude stáť nemalé úsilie. Nespavosť je však pálčivý problém, ktorý trápi čoraz viac ľudí. Vedci však predstavili originálnu techniku, ktorá vám pomôže zaspať do dvoch minút.

Už dnes večer si ju môžete otestovať na vlastnej koži. Túto techniku už celé desaťročia využívajú v americkej armáde. Vojaci majú na pokojný spánok veľmi málo dôvodov. Neustále sú pod stresom, a preto je pre nich dôležité, aby čo najrýchlejšie zaspali.

Zaspíte už do dvoch minút

Photo by Kinga Cichewicz on Unsplash

Táto jednoduchá technika sa skladá z niekoľkých krokov. Tu sú:

  1. Uvoľnite si všetky svaly na tvári, vrátane jazyka, sánky a svalov okolo očí
  2. Nechajte klesnúť plecia na podložku tak, ako sa vám najviac bude dať. Následne tak postupuje aj s ramenami a predlaktiami. Najprv maximálne uvoľnite jednu ruku, potom pokračujte s druhou
  3. Vydychujte a pritom si uvoľňujte hrudník, a potom dolné končatiny. Začnite od stehien a pokračujte až k špičkám chodidiel
  4. Teraz je na rade psychické uvoľnenie. Podľa odborníkov by ste 10 sekúnd mali venovať vyčisteniu mysle, a to sústredením sa na jednu z týchto troch vizualizácií:
  • Ležíte v kanoe, ktoré sa plaví po pokojnom jazere. Nič sa nedeje, všade je ticho, nad sebou vidíte len jasnú oblohu.
  • Ležíte v čiernej zamatovej hojdacej sieti v absolútne čiernej izbe
  • 10 sekúnd si budete  dookola hovoriť túto afirmáciu: „Nemysli.“

Na každého platí niečo iné, preto experti pristúpili k trom rôznym spôsobom uvoľnenia mysli. Tvrdia, že táto metóda má až 96 percentnú úspešnosť. Avšak je dôležité pri nej prejaviť trochu strpenia. Približne šesť týždňov vám bude trvať, kým si osvojíte túto techniku a budete môcť expresne rýchlo zaspať.

Čistá myseľ je ten najdôležitejší faktor

Photo by Radu Florin on Unsplash

Ak neviete zaspať, trpí nielen celé telo, ale i psychika. Strácame koncentráciu, sme podráždenejší a samozrejme klesá aj naša pracovná výkonnosť. Okrem toho si „koledujeme“ o vznik rôznych ochorení, ako je napríklad cukrovka alebo vysoký tlak. Podľa expertov je nespavosť úzko spätá najmä s prepracovanou mysľou, ktorá sa nevie zastaviť. Preto čistá a pokojná myseľ je pre kvalitný spánok kľúčovou ingredienciou. Pomôcť vám môže nielen táto metóda, ale i rôzne relaxačné techniky či meditácia. Prajeme vám skutočne dobrú noc.

independent.co.uk


Komentáre

komentárov