Zabudnite na predražené lieky. Toto je 9 tipov, ako si znížiť krvný tlak už za menej ako 10 minút

Monika Miková Ešte viac

tlakomer/ Foto: pixabay

Ak sa vám často stáva, že pociťujete bolesť v hrudi, bolesť hlavy, či trpíte arytmiou srdca, najčastejšou príčinou je vysoký krvný tlak tzv. hypertenzia. Tento stav môže spôsobovať stres, nedostatok spánku, obezita, či iné závažnejšie ochorenia. Poradíme vám 8 jednoduchých spôsobov ako na vysoký krvný tlak, bez použitia liekov.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Riverside Medical Group (@riversidemedicalgroup) on

Masáž krku a uší

V oblasti krku a uší sa nachádzajú tri body, ktorých masážou v priebehu niekoľkých minút pocítite úľavu.

  • Prvý bod sa nachádza pod ušným lalôčikom. Dvoma prstami prejdite smerom dole asi do polovice krku. Tu sa nachádza druhý bod. Masírujte tieto dva body krúživými pohybmi a prechádzajte líniou približne 10 min. po oboch stranách krku.
  • Tretí bod sa nachádza približne 2 cm pred vaším uchom. Masírujte ho cca 1 min. na oboch stranách hlavy krúživými pohybmi.

Masáž týchto bodov napomôže lepšiemu prúdeniu krvi do mozgu a uvoľní svaly v danej oblasti.

Akupresúra

GB 20, alebo Wind Pool je jeden z najefektívnejších bodov pre liečbu hypertenzie. Bod si sami jednoducho nahmatáte v zadnej oblasti hlavy, tesne pod lebkou po oboch stranách. Zatláčajte jemne, súčasne na oba body po dobu 2 min. Uľaví sa vám okamžite od bolesti hlavy.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Wellness Workshop (@thewellnessworkshopaus) on

Dýchanie ľavou nosnou dierkou

Dýchanie ľavou nosnou dierkou vám napomôže ku kontrole krvného tlaku upokojením sa, relaxáciou, redukciou hormónu stresu.

  • Sadnite si na dlážku, alebo na stoličku v komfortne polohe s vyrovnaným chrbtom.
  • Priložte si ľavú ruku na brucho.
  • Uzatvorte si pravú nosnú dierku pravým ukazovákom.
  • Nadýchnite sa hlboko ľavou nosnou dierkou, pár sekúnd zadržte a vydýchnite.
  • Dýchajte pomaly a hlboko len cez ľavú nosnú dierku 3 až 5 min.

Bhramari pranayama

Tento spôsob dýchania vám pomôže uľaviť si od bolesti hlavy spojených s vysokým krvným tlakom.

  • Sadnite si na podlahu do komfortnej polohy s vyrovnaným chrbtom.
  • Vložte si ukazováky do uší tak, že ich zapcháte.
  • Hlboko sa nadýchnite.
  • Vydychujte s hm-kaním, pričom vytvorte jemný tlak na uši.
  • Opakujte 7 až 10-krát.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Irena Mrakic (@irename_yoga) on

Klasická hudba

Je dokázané, že počúvanie klasickej hudby dokáže znížiť váš krvný tlak. Výraznejšiu účinky sa dostavujú v kombinácií s dýchacími cvičeniami a meditáciou. Dochádza k tomu preto, lebo tento druh hudby má tlmivý účinok na organizmus redukciou kortizolu (hormónu stresu).

Pohár vody

V niektorých prípadoch dochádza k hypertenzií i z dôvodu dehydratácie. Pri nedostatku vody v tele totiž dochádza k zvýšeniu tlaku v obehovom systéme. Keď nabudúce pocítite príznaky hypertenzie skúste vypiť pohár, či dva vody. Obnovíte tak objem krvi v tele.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Health Seven Pharmacy, Gurgaon (@healthsevenpharmacy) on

Savasana

Relaxačné cvičenie Savasana napomáha pri srdcových, nervových ťažkostiach a znižuje krvný tlak.

  • Ľahnite si na chrbát, zatvorte oči a pokúste sa uvoľniť každý sval vo vašom tele.
  • Zostaňte v tejto pozícií 10 až 15 min.

Chodidlá v horúcej vode

Horúci kúpeľ vašich chodidiel napomáha pri bolestiach hlavy a krku.

  • Zoberte vaničku a naplňte ju horúcou vodou akú znesiete.
  • Posaďte sa na stoličku a vymočte si chodidlá aspoň 10 až 15 min.

Krv z mozgu sa presunie do vašich chodidiel a vám sa uľaví.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FemmeFeet (@femmefeetz) on

Cvičenie rukou

Jednoduché cvičenie rukou napomôže vašim svalom k väčšej flexibilite a zníži krvný tlak organizmu.

  • Stláčajte relaxačnú guľôčku aspoň 3-krát týždenne po 12 až 15 min.

Po mesiaci sa vám zníži krvný tlak o 10%.

Máte aj vy nejaký tip ako bojovať s hypertenziou? Dajte nám o ňom vedieť.

brightside.me
0
Komentovať (0)