Zadržiavanie vody v tele môže spôsobiť aj toto! Pozrite sa, čo by ste mali robiť, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam


Opuchy rúk, nôh, členkov ale aj prstov. Majú ich najmä ľudia fyzicky málo aktívni a tehotné ženy. Príčiny zadržiavania vody v tele nie sú životu nebezpečné, no môžu spôsobiť závažnejšie zdravotné ťažkosti. Načo si ich ale vedome pestovať?

pixabay.com

Ak ste nevedeli o čo presne ide, pri zadržiavaní vody sa vám v tele hromadí kvapalina v obehovom systéme, tkanivách alebo dutinách. Ak sa človek dostane do vážnejšieho stavu, často nepomôže už nič. Ak však tento zdravotný nedostatok včas podchytíte, nemáte sa vôbec čoho obávať. Tu je 6 trikov, ako zadržiavaniu vody v tele predchádzať.

Menej vody, viac zdravia

Zadržiavanie vody nie je len zdraviu škodlivé ale navyše aj esteticky nepekné. Kto sa už len chce chváliť spuchnutými končatinami, či prstami? Najdôležitejšie je znížiť príjem sodíka v potrave. Ak sa pýtate ako, je to jednoduché. Prestaňte veľa soliť a doprajte si menej mastné a menej slané jedlá. Soľ sa skladá z chloridu sodného, ktorý je absolútnou jednotkou v naväzovaní vody. Tým sa objem tekutiny vo vašom tele zvyšuje a voda neodchádza. Obmedzte príjem nasolených mias, konzervovaných výrobkov, či niektorých koreninových zmesí.

pixabay.com

Podobne to je aj s horčíkom, ibaže pri ňom hovoríme o nedostatku. Ak ho máte málo, voda vám v tele ostáva a nevyplavuje sa von. A pritom stačí len 200mg horčíka denne, čo je zanedbateľné množstvo! Ak ho neviete prijať v potravinách – orechoch, zrnách, špenáte, či hrášku – zaobstarajte si v lekárni výživový doplnok.

Vitamín B6 je mimoriadne dôležitý a v prípade zadržiavania vody môžeme hovoriť o jeho akútnom nedostatku. Rozpúšťa sa vo vode a jeho účinky potvrdila aj nedávna štúdia realizovaná odborníkmi z časopisu Journal Careing Sciences, kde ženy so silným predmenštruačným syndrómom potvrdili, že denným príjmom vitamínu B6 sa ich príznaky zmiernili až o polovicu! Ak chcete mať vitamínu B6 dostatok, jedzte ho v banánoch, zemiakoch so šupkou, v tuniakovi, alebo v bravčovom mäse.

pixabay.com

Nedostatok draslíka spôsobuje nesprávne fungovanie buniek, tkanív a dokonca aj orgánov. Draslík je minerál, ktorý pomáha bojovať so zadržiavaním vody dvomi spôsobmi. Prvým je zvýšenie hladiny sodíka a tým aj zvýšenou produkciou moču, a druhým zasa konzumácia potravín bohatých na túto látku. Jedzte teda marhule, repu, ružičkový kel, alebo banány.

Najnebezpečnejšia zo všetkých je však dehydratácia. Tá postihuje najmä starších ľudí, ktorí nemajú potrebu piť, v dôsledku toho im puchnú končatiny a zároveň vznikajú ďalšie a horšie zdravotné problémy. Pite preto veľa, inak vaše telo bude vodu zadržiavať inštinktívne. Nepite veľa kávy a tmavých čajov a nápojov s obsahom sodíka.

pixabay.com

Ak máte zlú životosprávu, ku ktorej patrí aj nárazové jedenie, potom si zarábate na poriadny problém. Hladina cukru v krvi vám rýchlo narastie a inzulín spôsobí, že telo zadržiava viac sodíka v obličkách. A to je už nebezpečné! Vyhýbajte sa hotovým jedlám kúpeným v obchodoch, instantným výrobkom, ale aj bielej múke.

Ak chcete žiť zdravšie, začnite v kuchyni používať viac petržlenu, kôpru, ibišteka, cesnaku a fenikla, kukurice, žihľavy a brusníc alebo brusnicovej šťavy.

Pozri aj: Túto potravinu by mala každá žena po štyridsiatke jesť častejšie! Pomôže s pribúdajúcimi kilami, no poslúži aj ako prevencia proti rakovine

zdroj: babskeveci.sk (M), icreative.am

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov