„Ženské brucho by malo byť mäkké,“ tvrdí pôrodníčka! Toto by mali vedieť všetky ženy, ktoré pravidelne športujú

Pravidelne a aktívne športujete, no plánujete dieťa? Tvrdé, svalnaté a nepoddajné brucho môže byť vážnym problémom. Chápeme, že dokonale vyrysované svalstvo, nadupaný zadok a aj tehličky na bruchu sú fakt in, no nepreháňate to trochu?

pexels.com

Ženské telo je od prírody uspôsobené tak, aby zvládlo tehotenstvo, pôrod a úlohu matky. Preto bol odpradávna ideál ženskosti väčší zadok, boky, bruško a plné prsia. Dnes? Dnes je to trochu inak a mnohí sa nestačia čudovať, kam sa podeli žensky vyzerajúce ženy.

Optimálna pohybová aktivita?

Fotografie svalnatého a vypracovaného bruška, ktoré zapĺňajú sociálne siete už nejednému mužskému, ženskému i odbornému oku pokazili chuť do jedla. Pôrodníci sa domnievajú, že aj tento životný štýl je jedným z príčin, prečo aj mladé ženy oťarchavievajú ťažšie. Ak vôbec.

pexels.com

Nielen svaly, ale aj vnútorné orgány!

Isté percento dnešných mladých žien priviedlo svoje telo do stavu, kedy nepodporujú len spevňovanie svalstva, ale aj vnútorných orgánov! To je príčinou mnohých ďalších nezdarov „Ženy by mali mať mäkké brucho. Psychika ženy pri donosení dieťaťa je totiž práve v bruchu.“, zhodujú sa lekári. Trend pevného brucha je teda možnou prekážkou pri donosení dieťatka.  V mnohých kultúrach je dodnes práve jemná masáž v oblasti brucha podporou pri uvoľňovaní tkanív a napätia.

pexels.com

Nik netvrdí, že ženy musia mať veľké brucho alebo brucho obklopené tukom. Stačí sa riadiť pravidlom: všetko s mierou. Ak teda plánujete bábätko, mali by ste výrazne obmedziť množstvo ťažkých cvikov, ako aj cviky na brušné svalstvo. Ak sa vám otehotnieť nedarí, skúste popremýšľať, či práve nenastal čas skoncovať s agresívnym formovaním postavy a aspoň na určitú dobu prestať.

Zadok ako broskyňa

Trendom je aj aj dokonalý zadok, ktorý pripomína broskyňu. Aby ale ženy takýto efekt docielili, musia pravidelne zdvíhať ťažké bremená. Pôrodníčka si nemyslí, že práve toto väčšine dievčat prinesie nejaký úžitok. Skôr či neskôr na masívne formovanie postavy nebudú mať čas a nepustí ich ani vek. S ním sa totiž mení elasticita kože, svalstva, ale aj celkový vzhľad a postava. Panvové svalstvo výrazne ovplyvňuje oblasť krčka maternice. Presne z tohto dôvodu ani lekári neodporúčajú zdvíhať ťažké bremená. Doslova tvrdia, že pre zdravie ženy je to nevhodné a nebezpečné!

pexels.com

Príklad z minulosti

Nie je to tak dávno, čo museli chudobnejšie ženy ťažko pracovať. Napríklad počas vojny museli aj ženy pomáhať znášať drevo z lesa či naťahovať sa doma s vecami, ktoré by za normálnych okolností urobili muži, keby nebojovali kdesi na frontoch. V tomto období, ako aj niekoľko rokov po vojne zaznamenali odborníci masívny nárast padajúcich krčkov, potratov či krvácaní z pošvy. Všetky tieto desivé javy sa, samozrejme, týkali tehotných žien.

pexels.com

Mnoho žien dnes zdieľa názor, že dokonalé telo nesmie mať ani gram tuku, a tak pracujú so všetkým možným. Intervalové zaťaženie, kardio, vyčerpávajúce cvičenia. Agresia k vlastnému telu vedie v mnohých prípadoch aj k strate menštruácie či nepravidelným cyklom.

Dajte si pozor, koľko času strávite v posilňovni a čo v nej budete robiť. Môže to mať pre vás kľúčový význam.

zdroj: babskeveci.sk (Monika), takprosto.cc

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov