Známy odborník na výživu nám prezradil tie najlepšie kombinácie potravín, ktoré bežne konzumujeme. Účinky na zdravie sú až 2-násobne vyššie!


Správna výživa je kľúčom k zdraviu. Stupeň vstrebávania živín nezávisí len od samotných potravín, ale aj od ich kombinácií. Pripravili sme pre vás tie najzdravšie, najvýživnejšie a najlepšie kombinácie jednotlivých bežne dostupných potravín, ktoré vašu fyzickú rovnováhu dajú razom do poriadku.

jedlojedlo
realfoodwholelife.com

Výhody zdravých kombinácií

Znásobte výhody potravín, ktoré konzumujete správnou kombináciou s inými potravinami a budete sa cítiť skvele. Navyše, všetky z týchto kombinácií sa k sebe perfektne hodia a vynikajúco spolu chutia. Poďme sa pozrieť, čo s čím treba spojiť, aby sa nám naše telo poďakovalo.

jedlo1
takprosto.cc

Večná mladosť : paradajky + vajcia

Pripravte si praženicu z vajec, cibuľky a paradajok. Táto kombinácia je najchutnejším liekom proti starnutiu. Paradajky a cibuľa sú mimoriadne bohaté na selén a vajíčka pripravované na troche rastlinného oleja vám dodajú množstvo vitamínu E. Výživoví poradcovia uisťujú, že pravidelná konzumácia týchto potravín spoločne vám zaručí pomalší proces starnutia.

Nezabudnite včas odstrániť panvicu z tepla, aby sa nestalo, že z paradajok a cibuľky zmiznú všetky živiny. Ideálne je, keď zeleninová zložka ostane jemne chrumkavá.

Zdravá pleť : paradajky + olej

Antioxidant lykopén, ktorý sa nachádza v bohatom množstve v paradajkách, v kombinácii s rastlinnými tukmi zabraňuje starnutiu kože a pokožky. Konzumáciou dostatočného množstva paradajok pripravovaných na oleji si zaistíte bohatý prísun pokožke prospešných látok.

Dokonalú harmóniu ponúkajú tieto dve potraviny napríklad na bruschette, alebo po slovensky, na hrianke. Vynikajúce sa hodia aj do caprese šalátu a ak sa vám nepozdáva rastlinný olej, použite pokojne olivový.

Mimochodom, už viete, prečo majú Talianky stále napnutú pokožku aj napriek tomu, že na nich takmer celý rok páli slnko? Tajomstvo sa ukrýva v talianskej kuchyni. Inšpirujte sa!

jedlo2
takprosto.cc

Výborný zrak : avokádo a špenát

Špenát je vitamínová bomba, pretože obsahuje vysoké podiely luteínu a vitamínu A. Avokádo je zasa bohaté na tuky, ktoré podporujú rozpúšťanie živín. Kombinácia týchto produktov sa vám postará o zdravé oči do vyššieho veku.

jedlo166895_640x428
kraftrecipes.com

Silná imunita : kuracina a mrkva

Mrkva je zásobárňou vitamínu A a kuracie mäso zasa obsahuje veľké množstvo zinku. Spoločne bojujú proti infekciám a oslabeniu ľudského organizmu. Na chrípku nenájdete lepší liek, ako je kurací vývar s mrkvou. Ak nie ste fanúšikom polievok, skúste si ku kuraťu spraviť namiesto ryže alebo zemiakov mrkvové pyré. Odpadnete, aké je to dobré.

jedloA-glass-of-red-wine-is-effective-to-counteract-cholesterol-in-meat
medicmagic.net

Dlhovekosť : hovädzina a červené víno

Až teraz prišla odpoveď na otázku, prečo sa k hovädziemu mäsu podáva najčastejšie červené víno. Táto kombinácia prispieva k zníženiu absorpcie cholesterolu, ktorý prichádza do styku s mäsom. Dobrú chuť.

Stop pochmúrnym myšlienkam : losos a červené víno

Ako vidíme, v červenom víne nie je len pravda, ale aj zdravie. Kombinovať mäsové pokrmy s červenými vínom je očividne nielen zdravé, ale aj motivačné. Polyfenoly z vína a omega-3-mastné kyseliny z lososa docielia, že sa budete cítiť vitálnejšie, lepšie naladení a na život sa budete pozerať s krajším náhľadom.

jedlo3
takprosto.cc

Rýchle trávenie : biely jogurt a ľanové semienka

Biele jogurty sú bohaté na probiotiká a ľanové semienka zasa na prebiotiká. Interakcia oboch týchto potravín prispieva k rovnováhe v tráviacom systéme. Ak si každý deň prisypete do jogurt trochu ľanových semienok (nemajú veľmi výraznú chuť, takže ich pokojne môžete nasypať aj do ochutených jogurtov), bude vám nielen rýchlejšie tráviť ťažšie jedlá, ale pravidelne sa ocitnete aj na toalete. Ocenia to najmä ľudia, ktorí majú problém so zažívaním, plynatosťou a nepravidelnou stolicou.

Silné cievy : ovsené vločky a jablko

Beta glukán a flavonoidy z čerstvých jabĺčok v kombinácii s telu prospešnými látkami v ovsených vločkách lepšie ochránia vaše telo pred zvyšovaním cholesterolu. Samotné čerstvé jablká navyše chránia telo pred voľnými radikálmi.

jedlocup-of-herb-tea
makeupandbeauty.com

Prevencia rakoviny : zelený čaj a citrón

Katechíny zeleného čaju zabraňujú rastu rakovinových buniek. Citrónová šťava je ako spolupracovník, ktorý napomáha asimilácii všetkých organických látok, ktoré zelený čaj organizmu dáva. Dajte si každé ráno alebo poobede po jedle jednu šálku a nielenže vám rýchlejšie vytrávi obed, ale urobíte aj niečo pre svoje zdravie do budúcnosti.

jedlo4
takprosto.cc

Dobrá nálada : jablká a čokoláda

Protizápalový quercetín z jablka a katechíny z čokolády znižujú možnosť vzniku trombózy a prispievajú k zlepšeniu kardiovaskulárneho systému. Navyše, čokoláda vám okrem zdraviu prospešných látok dodá aj dobrú náladu a pozitívne myslenie.

Vyskúšate? Dajte nám vedieť v komentároch.

zdroj: babskeveci.sk (Monika), takprosto.cc

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov