Schudla som už 7. kilo úplne bez námahy! Toto je diéta 5:2, ktorá pomohla už mnohým ľuďom bez toho, aby museli hladovať


To množstvo diét, o ktorých sme už v živote počuli by sme mohli prehadzovať lopatou. Z každej strany sa na nás valia zaručené recepty na chudnutie, no takmer stále sa to končí neúspechom a frustráciou z hladovania či jojo efektu. Podstatou diéty by však nemalo byť vyhladovanie sa alebo odopretie si všetkých sacharidov. Diéta 5:2 je účinná, zaručí vám postupné a plynulé chudnutie bez jojo efektu, pomôže aj po zdravotnej stránke a neprivedie vás do stresu a sklamania z neúspechu.

His & Hers ❤️ We are all uniquely created different Many Factors Influence Caloric Intake: such as Gender, Genetics, Lifestyle factors, Sleep Quality, Toxic Exposure, Micronutrient Balance, Sun Exposure, Exercise, Muscle Mass & STRESS etc… —— 👉🏼 Counting Calories is one of them & the Most Hyped Factors 👉🏼 Solely focusing on counting calories for the long term is unrealistic. (If a short term goal of Fatloss then yes it will help to be accountable for sure) 👉🏼 BUT Will you be counting calories for the rest of your life? I definitely won’t, I have not counted calories for a few months but then again I have educated myself about food & listen to what my body needs ❤️ —— 👉🏼 Other factors which may equate to a caloric deficit & more sustainable approach for fat loss & long term Optimal health by optimising 👇🏼 ✅ Stress – The Biggest Burden to the Body by FAR! It is everywhere!Implement Meditation – Be Grateful – Laugh ✅ Remove Toxic Exposure – Environmental + Emotional ✅ Sleep – do you need to sleep 8+ hours? NO, do you need to sleep the most effective way and feel refreshed when you wake up YES. Avoid Blue-light + Wake up get sun exposure in the morning ✅ Micro Nutrients – Needed in the body for 10000s in Reactions in the body. More Plants + Phytonutrients More Potential for Greatness —— 🍳 Meal Details with the differences – 1 duck egg & 30 grams of Avocado! —— 👉🏼 His: aka Me – Male, 31, 5ft11, 102kg • 528 Calories : P30 C13 F44 • 3 Duck Eggs, 60g Avocado 1tsp Ghee, 30g Wild Rocket, 50g Tomatoes, 50g Asparagus 👉🏼 Hers: 🦄 @iamhayleyray, 5ft3, 29, nearly Half my BW • 382 Calories : P20 C8 F30 • 2 Duck Eggs, 30g Avocado 1tsp Ghee, 30g Wild Rocket, 50g Tomatoes, 50g Asparagus —— Just some food for thought. Ryan ❤️

A post shared by Ryan Carter (@livevitae) on


Princíp diéty je až smiešne jednoduchý, takže vás neprivedie do rozpakov. Ide o takzvané prerušované hladovanie, no aj keď to znie desivo, vôbec sa nemusíte báť. Znížený obsah kalórií je nutné dodržiavať len 2 dni zo siedmych. Zvyšných 5 dní jete normálne, jete koľko chcete, jete vždy keď ste hladná a jete zdravo. Dôležité je stravovať sa rozumne počas všetkých dní. Zabudnite na sladené nápoje, jedlá s vysokým obsahom tuku alebo cukru, vysmážané alebo rýchle občerstvenie. Inak môžete jesť všetko, jednoducho si vyberajte kvalitné potraviny, dbajte o dostatočný prísun ovocia, zeleniny a hlavne dodržiavajte pitný režim.

Takže ak máte napríklad pondelok a utorok normálny deň, streda a štvrtok budú dni so zníženým obsahom kalórií. Následne príde piatok, sobota a nedeľa a vy znovu jete koľko chcete (no stále zdravo). V dvoch dňoch, kedy dodržiavate znížený obsah kalórií by ste nemali prijať viac ako 500 kalórií denne (u mužov 650). Znie to možno hrozivo, no vďaka množstve zeleniny či nízkotučných bielkovín to poľahky zvládnete. Ak vám to bude robiť problémy, začnite s dvoma dňami, kedy budete prijímať 800 kalórií, ďalší týždeň ich znížte na 700 a tak ďalej, až kým sa dostanete k 500 kalóriám na deň (len počas dvoch dní v týždni).


Vaše telo si postupne zvykne, že sa stravujete v rovnakých intervaloch a nebude mať dôvod ukladať si tuky do zásoby. Počas dvoch dní prerušovanej hladovky spálite prebytočné kilá z predchádzajúcich dní, no organizmus to nijako „nezabolí“ pretože vie, že znovu nabehne na normálny režim. Nezabúdajte ani na pravidelný pitný režim a samozrejme vám neuškodí fyzická aktivita. Každá prechádzka, vyšľapanie schodov namiesto cesty výťahom, večerný beh alebo jazda bicyklom je pre vás bod k dobru.


Počas dvoch dní, ktoré majú byť extra diétne si rozdeľte jedlo do troch chodov. Vhodné je jesť zeleninu, ovocie s nižším obsahom cukru, jogurty, cereálne produkty, chudé mäso a ryby, vaječné bielky, cottage cheese, dusená zelenina či mäso.

Počas dní, kedy jete normálne sa samozrejme neprejedajte, Jedzte v pravidelných intervaloch a medzi posledným jedlom večer a prvým jedlom nasledujúceho dňa dodržte rozdiel minimálne 12 hodín.

Výhodou diéty sú aj jej zdravotné benefity a skutočnosť, že nie je striktne obmedzujúca. To má veľký vplyv na psychiku a vy nebudete musieť zažívať pocity frustrácie z nechudnutia či hladu. Ľudia, ktorí držia hladovku dlhodobo majú väčšie tendencie so všetkým skončiť a vzdať sa svojich cieľov, pretože je to príliš náročné. Prerušovaná hladovka znižuje obsah cukru v krvi, znižuje krvný tlak, a normalizuje hladinu cholesterolu. Pomáha znížiť riziko vzniku Alzheimerovej choroby, cukrovky, rakoviny a srdcovo-cievnych ochorení. Navyše sa vďaka prerušovanej hladovke zvyšuje pozornosť a zlepšuje funkcia mozgu.


Ak diétu budete držať niekoľko týždňov a schudnete do požadovanej váhy, stačí, že deň prerušovanej hladovky budete mať len raz v týždni. Pokojne v ňom pridajte nejaké kalórie navyše. Ak by naopak chudnutie bolo príliš pomalé a chcete zhodiť rýchlejšie, majte 3 dni prerušovanej hladovky, takže sa pomer 5:2 zmení na 4:3. Každopádne by ste sa však o diéte mali poradiť s lekárom, najmä ak trpíte ochoreniami, pre ktoré by mohli nastať komplikácie.

Pozri aj: Na svadbe nevesta Meghan Markle na niečo zabudla a ľudia si to všimli až teraz. Zachránila celú situáciu naozaj vojvodkyňa Kate?

Jana, brightside.me

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov