Podarilo sa mi schudnúť 7 kilogramov už za 14 dní. Túto diétu vyskúšalo už viac ako 20 000 000 ľudí po celom svete!


Zbaviť sa prebytočných kíl môže byť v mnohých prípadoch celkom veľkým problémom. S výberom diét si starosti robiť netreba – je ich toľko, že sa vybrať nedá. No aj tieto diéty sa delia na tie účinnejšie a na tie menej účinné. Medzi tie prvé patrí aj Atkinsonova diéta. Počuli ste už o nej?

pixabay.com

Robert Atkinson, podľa ktorého je diéta pomenovaná, napísal dietetickú knihu známu ako Revolučná diéta. V tomto prípade však nejde len o revolučný názov, ale aj o revolučné výsledky. Pointa je jednoduchá – diéta sa zameriava na redukciu hmotnosti bez zbytočného preratúvania kalórií. Spočíva v nachádzaní vyváženého pomeru v konzumácii sacharidov, bielkovín či tukov. Ide o tzv.uhľohydrátovú diétu, teda takú, ktorá pomerne dramaticky obmedzuje príjem sacharidov v podobe bieleho cukru a múky.

To, že príjem sacharidov sa obmedzí, bude mať za následok zamedzenie ukladania tukov a podporu spaľovania prijatých, ale aj uložených tukov. Teda namiesto toho, aby ste tuky v tele hromadili, by ste ich s pomocou tejto diéty mali z tela dostávať von. Jednoducho povedané – ide o akýsi tukový detox.

pixabay.com

Atkinsonova diéta nie je žiadna novinka, no až na konci 20.storočia vedci pochopili, v čom je výnimočná a v čom spočíva jej účinnosť. A tá je teda overená! Keby sa vo svete znížil predaj pekárenských výrobkov, cestovín, chleba a ryže, výsledok by na seba nechal čakať len 80 rokov. Po tomto čase by mala drvivá väčšina obyvateľov zeme váhu normálnu, primeranú výške a fyzickým predispozíciám.

Atkinsonova diéta

Ak si chcete na týždeň vyskúšať, či by ste takúto diétu zvládli, prinášame malú ukážku v podobe jedálnička. Za dva týždne je reálne možné zhodiť 7 kilogramov. Kurz by ste potom mali opakovať každých šesť mesiacov.

pixabay.com

Na raňajky si dajte pohár vody polhodinu pred prvým jedlom. Naštartujete tak tráviaci systém. Voda nesmie byť bublinková ani studená. Raňajkovať by ste mali vždy len biely jogurt, prípadne tvaroh. Môžete pridať ovocie, ale nie veľa. Takéto raňajky váš tráviaci systém nezaťažia a rýchlo sa absorbujú. Po hodine od raňajok si môžete dať druhú porciu v podobe čerstvého ovocia – slivky, hrušky, jablko.

pixabay.com

Pred obedom je potrebné opäť vypiť pohár čistej vody a počkať aspoň hodinu. Potom si dajte ryžu s rybou, uhorkový šalát, prípadne rybaciu polievku a chlieb z celozrnnej múky. Ako dezert si dajte paradajkový šalát, sušené ovocie, alebo mandarínku. Variantom B je pečené teľacie mäso s ryžou a listový šalát. Obed je rozmanitejší a obsahuje aj sacharidy, na ktoré je telo dlhodobo zvyknuté, preto nepocítite také veľké a prudké výkyvy.

pixabay.com

Večerať by ste nemali neskôr ako tri hodiny pred spaním. Ak teda chodíte spať o desiatej, večeru si dajte najneskôr o siedmej večer. Hodinu pred večerou si dajte opäť pohár vody a potom pokračujte jedálničkom. Máte na výber šalát z morských plodov, varenú kukuricu, varené vajcia a olivový dresing s citrónom. Druhým variantom sú napríklad pečené kuracie prsia s grilovaným grapefruitom a tretím variantom je pečené teľacie s dusenou zeleninou. Ak by ste chceli morské potvory vymeniť za rybu, pripravte si akúkoľvek spolu so šalátom z paradajok, červenej papriky, uhoriek a listového šalátu.

pixabay.com

Obrovský sa nesporný účinok tejto diéty spočíva v tom, že po nej nebudete cítiť hlad. Ak by ste ho zo začiatku aj cítili, vždy si ho zažeňte pohárom vody alebo ovocím. Ak nemáte radi ovocie, pokojne namiesto jabĺk chrúmte uhorky, paradajky či kukuricu.

Vyskúšate? Dajte nám vedieť v komentároch.

Pozri aj: Môže sa aj hodiť o zem! Toto všetko má vojvodkyňa Kate jednoducho prísne zakázané

zdroj: babskeveci.sk (M)

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov